جبهه دمکراتيک ايران: پيروزى اصلاح‌طلبان تغييرى در سياست ايران در قبال عرب‌ها ايجاد نمى‌کند

دبير جبهه دموکراتيک ايران برون مرز، تغيير رفتار منفى رژيم حاکم بر ايران بر عليه کشورهاى عربى و مداخلات خونبار آن و حمايت از تروريسم منطقه‌اى و جهانى اين رژيم را بعيد دانست و گفت: جمهورى اسلامى بر پايه ايدئولوژى شيعى بنا شده است که اگر تغييرى در آن داده شود، به مفهوم تغيير ماهيت اين حکومت و در نتيجه به معنى تغيير خود حکومت است، به عبارت روشن هر نوع تغيير رفتار حکومت بر اساس تغيير اصول ايدئولوژى حکومت امکان پذير است
جبهه دمکراتيک ايران از جمله گروه‌هاى اپوزسيون ايرانى مخالف انتخابات مجلس شورا و خبرگان جمهورى اسلامى ايران، معتقد است که پيروزى اصلاح‌طلبان تغييرى در سياست نظام ايران در قبال همسايگان عرب ايجاد نمى‌کند.

دو تن از مسؤولان جبهه در خارج از ايران در مصاحبه اى با “العربية.نت” از مواضع اين جبهه در قبال انتخابات و سياست مداخله‌جويانه رژيم جمهورى اسلامى در کشورهاى عربى و آينده نظام سياسى در ايران از ديدگاه اپوزسيون نظرات خود را بيان کردند.

ابتدا از محمد زمانى، سخنگوى جبهه دموکراتيک ايران، برون مرز، پرسيديم: آيا دولت ” اعتدالى” و مجلس جديد در صورت پيروزى اصلاح‌طلبان در انتخابات مى تواند تاثيرى در روابط ايران با همسايگان عرب داشته باشد؟

زمانى گفت: از ظهور اصلاح‌طلبان حکومتى تا کنون هيجده سال می‌گذرد، بجز مجلس ششم که اصلاح‌طلبان اکثريت آراء را کسب کرده اند و على رغم دارا بودن اکثريت در مجلس قادر به اعمال نظرات خود نبوده اند و همواره توسط حکم حکومتى ولايت فقيه مرعوب شده‌اند، در هيچ دوره ديگرى جناح ولايت فقيه اجازه ورود اکثريت اصلاح‌طلبان به مجلس را نداده است . دولت اعتدالى رييس جمهور روحانى نيز با اجازه ولايت فقيه يعنى خامنه‌اى دولت را تشکيل داده است تا ماموريت خود در مورد طرح برجام و رفع تحريم‌ها را به انجام برساند، اين دولت بيش از اين اجازه طرح پيشنهاد ديگرى بجز آنچه اراده خامنه‌اى باشد نبايد و نمى‌تواند مطرح نمايد”.

وى افزود: بنظر من هيچ زمينه‌اى وجود ندارد که اصلاح‌طلبان در انتخابات پيروز شوند، آنها همچنان در اقليت باقى خواهند ماند تا جريان ولايت فقيه به سياست‌هاى خود ادامه دهد، يعنى تا زمانى که ولايت فقيه قدرت مطلقه را در دست دارد اصلاح‌طلبان رقيبی جدى براى تهديد حکومت وى محسوب نمى‌شوند، صندوق انتخابات در جمهورى اسلامى نه يک ابزار تغيير، بلکه ابزار تاييد حکومتى و نمايشى براى مشروع جلوه دادن حکومت محسوب مى‌شود، به همين دليل کل اپوزيسيون مخالف نظام جمهورى اسلامى با رد صندوق انتخابات حکومتى، معتقد به صندوق‌هاى خارج از چارچوب حکومت که توسط مخالفان جمهورى اسلامى ارائه خواهد شد، هستند”.

شيعه‌گرى حکومت ايران عليه سنى‌ها

سخنگوى جبهه دموکراتيک ايران، برون مرز، معتقد است که ” اصلاح‌طلبان خواستار حذف کامل حکومت شيعى از قدرت و ساختار سياسى کشور نيستند و اين موضوع بر نگرانى ملت ايران افزوده است که در صورت مفروض قدرت‌گيرى اصلاح‌طلبان، تضاد مذهبى شيعه‌گرى بر عليه سنى‌ها حل نشده باقى خواهد ماند و همواره به عنوان يک بهانه در هر زمانى، ممکن است آتش جنگ مذهبى بين همسايه‌ها را شعله‌ور سازد، به همين دلايل روشن است که جبهه دموکراتيک ايران معتقد است، کليت نظام جمهورى اسلامى شيعى در ايران منشاء تمام جنگ‌ها و بحران‌هاى منطقه و فقر و محروميت مردم ايران و يک حکومت ياغى است که بايد از قدرت و حکومت بزير کشيده شود”.

تغيير دمکراتيک ومسالمت‌آميز

زمانى تاکيد کرد که جبهه دمکراتيک و بخش عظيمى از نيروهاى اپوزسيون خواستار تغيير دمکراتيک و مسالمت‌آميز نظام سياسى در ايران و برکنارى جمهورى اسلامی هستند، او گفت :” جبهه دموکراتيک ايران به دبير کلى آقاى حشمت طبرزدى معتقد است، با سى و هفت سال حکومت استبدادى جمهورى اسلامى و با رفتارهاى ضد انسانى اين حکومت بر عليه مردم ايران، اکثريت قاطع مردم ايران در مخالفت با جمهورى اسلامى قرار گرفته‌اند، با اين آگاهى از واقعيت‌هاى جامعه ايران است که جبهه دموکراتيک با اتکا به جنبش‌هاى ضد استبدادى اما مسالمت‌آميز موجود در کشور، شامل جنبش‌هاى معلمان، کارگران، دانشجويان ، زنان و جنبش‌هاى اعتراضى ديگر نظير جنبش حمايت از محيط زيست و بسيارى از اعتراضات اجتماعى ديگر در اتحاد و همراهى با احزاب و سازمان‌هاى ايرانى مخالف جمهورى اسلامى از جمله احزاب و سازمان‌هاى اقوام ايران و احزاب و سازمان‌هاى مرکزى کشور که با هدف برکنارى و حذف جمهورى اسلامى در حال سازمان يافتن هستند، مشارکت جدى دارد، جبهه دموکراتيک ايران معتقد است که مردم صلح دوست و مسالمت‌جوى ايران خواستار صلح و امنيت و هم‌زيستى مسالمت‌آميز با تمام کشورها و ملت‌هاى عرب همسايه و کل منطقه هستند و با همه اين کشورها منافع مشترک سياسى و اقتصادى دارند. به همين دلايل همسايگان ايران بايد حساب حکومت جمهورى اسلامى را از حساب ملت ايران جدا بدانند.”

محکوميت هجوم به سفارت سعودى

عباس خرسندى، دبير جبهه دموکراتيک ايران برون مرز، نيز درباره موضع جبهه دموکراتيک در مورد هجوم به سفارت سعودى در تهران و کنسولگرى اين کشور در مشهد، و دلايل اين هجوم گفت:” دشمنى جمهورى اسلامى با کشورهاى منطقه و همسايه به ويژه عربستان داراى دلايل ايدئولوژيک و سياسى است، بنا بر اين زمينه دشمنى با کشورهاى همسايه از قبل فراهم شده است. بنظر من اعدام يک روحانى شيعى در عربستان سعودى دليل محکمى براى نشان دادن دشمنى بر عليه اين کشور نيست. زمينه‌هاى آن هم را مى‌توانيم در عقب نشينى سريع دولت جمهورى اسلامى در مورد حمله به سفارت اين کشور ببينيم. هدف اصلى هجوم به سفارت اين کشور، هشدار سياسى جمهورى اسلامى به کشورهاى عربى در منطقه بويژه عربستان است که باعث تحديد قدرت نظامى و مداخله جمهورى اسلامى در يمن، سوريه، عراق و نفوذ آنها در برخى کشورهاى عربى نظير بحرين و حتى عربستان شده است. اينکه اشتباهى در حمله به سفارت عربستان رخ داده باشد به دور از منطق سياسى است، خاصه اينکه سر نخ نيروهاى خودسر مورد ادعاى دولت‌مردان جمهورى اسلامى، در دستان ولايت فقيه يعنى خامنه‌اى است”.

حمله به سفارتخانه‌ها تازگى ندارد

خرسندى معتقد است که حمله عوامل جمهورى اسلامى به سفارت‌هاى کشورهاى مختلف در داخل خاک ايران تازگى ندارد، حمله به سفارت آمريکا در ابتداى انقلاب، حمله به سفارت انگليس در سال گذشته، بر اساس دکترين تهديد و با هدف انتقام‌جويى و ايجاد رعب و وحشت و تداعى ياغيگرى سياسى صورت گرفته است، بنا بر اين، حمله به سفارت عربستان نيز در راستاى همين هدف قرار دارد. به نظر من دولت عربستان بايد متوجه اين هشدار شده باشد، کما اينکه پس از حادثه تهاجم عوامل حکومت، برخى از فرماندهان سپاه اين هشدار را علنى در سخنرانى هاى عمومى اعلام کرده و کشور عربستان را تهديد به حمله نظامى کرده‌اند”.

وى افزود: جبهه دموکراتيک ايران سفارتخانه ها و کنسولگرى‌هاى تمام کشورها در ايران را بر اساس معاهده بين‌المللى به مثابه خاک همان کشور مى‌شناسد، که هر گونه حمله به آن تجاوز به آن کشور محسوب مى‌شود به همين دليل جبهه دموکراتيک ايران حمله به سفارت‌هاى کشورهاى ديگر از جمله سفارت و کنسولگرى عربستان در داخل کشور را عملى بر خلاف مصالح ملى کشور ايران می‌داند و آنرا محکوم مى‌کند”.

سياست مداخله جويانه تغيير نخواهد کرد

دبير جبهه دموکراتيک ايران برون مرز، تغيير رفتار منفى رژيم حاکم بر ايران بر عليه کشورهاى عربى و مداخلات خونبار آن و حمايت از تروريسم منطقه‌اى و جهانى اين رژيم را بعيد دانست و گفت: جمهورى اسلامى بر پايه ايدئولوژى شيعى بنا شده است که اگر تغييرى در آن داده شود، به مفهوم تغيير ماهيت اين حکومت و در نتيجه به معنى تغيير خود حکومت است، به عبارت روشن هر نوع تغيير رفتار حکومت بر اساس تغيير اصول ايدئولوژى حکومت امکان پذير است. بنا اين جمهورى اسلامى از ابتداى انقلاب اسلامى تمام تلاش‌هاى خود را نه بر اساس هم‌زيستى مسالمت‌آميز با کشورهاى همسايه و کشورهاى منطقه که بر پايه گسترش هلال شيعى قرار داده است. بديهى است در اين مسير از هيچ‌گونه اقدام ضد بشرى خوددارى نکرده است. ابتدا همه مردمان غير شيعه، سنى‌ها و اديان ديگر در کشور خودمان مورد تهاجم حکومت قرار گرفته و تعداد زيادى از آنها بدست حکومت کشته شدند، اديان ديگر ممنوع اعلام شدند و يا از حقوق اجتماعى محروم شده‌اند، سپس نوبت کشورهاى همسايه شد که با اسلام سنى همواره قصد زيست مسالمت‌آميز با ملت ايران را داشته و دارند، اما تفکر و انديشه تشکيل امپراطورى شيعى جمهورى اسلامى، جايى براى ملت‌ها و دولت‌هاى همسايه و منطقه باقى نگذاشته است، بنا بر اين جمهورى اسلامى با استفاده از تمام توان خود از جمله استفاده از تروريسم حکومتى و دولتى، مداخلات در کشورهاى همسايه و غير همسايه را گسترش داده و حتى اين تروريسم را تا سطح جهانى به اروپا و بر عليه آمريکاييان نيز کشانده است. بنظر من نبايد بر اساس تغيير رفتار مقطعى و يا موقتى روى اين حکومت حساب باز کرد. در تجربه سى و هفت سال گذشته حکومت جمهورى اسلامى در کشور ما هيچ‌گاه نشانى از احترام به حرمت انسانى و همزيستى مسالمت‌آميز نه با ملت ايران و نه با ملت‌هاى ديگر وجود نداشته است و انتظار اينکه راهى يافت شود تا رفتار اين حکومت نسبت به منطقه و جهان تغيير نمايد بيشتر ذهن‌گرايى است و واقعيت‌ها تا کنون چيز ديگرى نشان داده است”.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا