جواب ارگانهای دولتی به خانواده صیادان به اسارت گرفته شده بلوچ: این امر هیچ ارتباطی به ما ندارد!

شایان ذکر است در حال حاضر صیادان کنارک در حال جمع آوری کمک های مردمی برای تامین این مبلغ پول و واریز آن به حساب دزدان دریایی هستند.
بر اساس اعلام دزدان دریایی سومالی چنانچه تا پایان ماه مبارک رمضان مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به آنها پرداخت نشود، چهار صیاد ایرانی باقی مانده از ۲۱ صیادی که دو سال پیش به اسارت گرفته اند کشته می شوند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از مانا، بر اساس اعلام دزدان دریایی سومالی چنانچه تا پایان ماه مبارک رمضان مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به آنها پرداخت نشود، چهار صیاد ایرانی باقی مانده از ۲۱ صیادی که دو سال پیش به اسارت گرفته اند کشته می شوند.

یکی از صیادان فعال در آبهای ساحلی عمان با اشاره به گروگان گیری یک فروند شناور صیادی ازسوی دزدان سومالی در دو سال گذشته گفت: این شناور پس از یک سال توسط دزدان دریایی به آتش کشیده شد و ۱۴ نفر از ۲۱ سرنشین آن به تدریج در بدترین شرایط ممکن کشته شدند.

اسماعیل آباد با بیان درخواست دزدان دریایی گفت: دزدان دریایی خواستار اخذ ۳۰۰ هزار دلار از صیادان این شناور برای آزاد سازی آن بوده اند که در زمانی که مطمئن شدند چنین پولی را دریافت نمی کنند نسبت به کشتار صیادان اقدام کردند.

آباد با اشاره به اینکه همواره این صیادان از طریق تلفن برای اخذ پول با خانواده های خود در ارتباط بوده اند، اظهار داشت: بر اساس آخرین اخباراخذ شده، دو روز گذشته دو نفر دیگر از صیادان اسیر شده پس از بریده شدن زبان ها توسط دزدان دریایی کشته شده اند.

وی با اشاره به فرار یکی از این اسرا یادآور شد: همچنین گفته می شود یک نفر از اسرا موفق شده از چنگ دزدان دریایی فرار کند که هنوز این صیاد به کنارک نرسیده است.

صیاد فعال درباره وضعیت چهار صیاد دیگر اضافه کرد: چهار نفر باقی مانده نیز در تماس با خانواده های خود اعلام کرده اند در صورتی که تا پایان ماه مبارک رمضان، ۱۰۰ هزار دلار به دزدان دریایی پرداخت نکنند، آنها نیز کشته خواهند شد.

آباد در خصوص وضعیت نگهداری این چهاراسیر باقی مانده گفت: این صیادان اسیر بیش از یک سال است که زیر آفتاب بسیار داغ سومالی توسط یک میله به درخت بسته شده اند.

صیاد فعال خاطرنشان ساخت: غذای این افراد هر سه روز یکبار مقدار بسیار اندکی نان خشک بوده است.

به گفته وی، دزدان دریایی از خانواده های صیادان به اسارات گرفته تقاضای پول می کردند تا به فرزند اسیر آنها غذا بدهند.

این صیاد فعال در آبهای ساحلی سومالی در ادامه اظهار کرد: خانواده های این اسیران نیز از طریق صرافی که توسط دزدان دریایی در دبی به آنها معرفی شده بود، پول درخواستی را واریز می کردند.

وی تاکید کرد: خانواده های صیادان به اسارت گرفته که خود درشرایط مالی بدی زندگی می کنند، مجبور بودند در این یک سال گذشته تمام درآمد خود را جهت زنده نگهداشتن فرزند خود به دزدان دریایی بدهند.

آباد خاطرنشان کرد: چهار نفر صیاد باقی مانده در گفتگوی تلفنی با خانواده هایشان خواستار این شدند که فقط اسلحه ای برای آنها بفرستند تا بتوانند هر چه سریعتر با خودکشی خود را از این عذاب وحشتناک و زجر آور رهایی بخشند.

آباد در پاسخ به این سئوال که خانواده های داغدار صیادان اسیر شده در سومالی برای کمک از دولت چه اقدامی کرده اند، گفت: این خانواده ها بارها و بارها به ارگانهای مختلف جهت رفع این مشکل مراجعه کرده اند که تنها پاسخی که گرفته اند این بوده که این امر هیچ گونه ارتباطی به ما ندارد.

این صیاد فعال در آبهای ساحلی سومالی با تاکید براینکه در حال حاضر جان چهارصیاد به ۱۰۰ هزار دلار پول وابسته است که دولت حاضر به پرداخت آن نشده است، گفت: مطمئن هستیم بر اساس وعده داده شده از سوی دزدان دریایی در صورت عدم پرداخت این میزان پول، جان چهارنفر صید در بند نیز گرفته می شود.

شایان ذکر است در حال حاضر صیادان کنارک در حال جمع آوری کمک های مردمی برای تامین این مبلغ پول و واریز آن به حساب دزدان دریایی هستند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا