حزب مردم بلوچستان تکرار کودک‌کُشی در بلوچستان، توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند

حزب مردم بلوچستان تکرار کودک‌کُشی در بلوچستان، توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند

نیروهای نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران بار دیگر دست به کودک‌کُشی در بلوچستان زدند. روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نیروهای انتظامی با تیراندازی بی ضابطه و فراقانونی خود در شهرستان ایرانشهر باعث کشته شدن یک کودک و زخمی شدن مادرش شدند.

“میثم نارویی” کودک پنج ساله ای که به همراه پدر و مادرش قصد سفر کرده بود قربانی جنایتی فراموش نشدنی از سوی نیروهای نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران شد.

پس از قتل این کودک خردسال رخ داده، مردم منطقه‌ی محمدان ایرانشهر در محل حاضر شده و نسبت به این جنایت هولناک تجمع و اعتراض کردند که با تیراندازی نیروهای سرکوبگر امنیتی و نظامی متفرق شدند.

این اولین بار نیست که مزدوران رژیم جمهوری اسلامی ایران دست به کودک کُشی در بلوچستان می‌زنند. تنها موارد معدودی از این کودک‌کُشی‌ها رسانه‌ای شده‌اند که به عنوان مثال می‌توان از قتل رویا سارانی، مرتضی روستا، علیرضا بامری و حسنا بامری نام برد که در سال‌های گذشته هدف تیراندازی‌های فراقانونی قرار گرفته و جان عزیزشان را در سال‌های اولیه‌ی زندگی از دست داده‌اند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران همواره به بلوچستان به چشم امنیتی نگریسته و به عنوان یک مستعمره آن را اداره کرده است. در چنین فضایی جان کودکان خردسال هم برای رژیم اهمیتی نداشته و قاتلان آن‌ها همواره از مصونیت نانوشته‌ی قضایی برخوردار بوده‌اند. دستگاه قضایی تاکنون هرگز به این جنایات و کشتار شهروندان بلوچ رسیدگی نکرده است.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکومیت این جنایت هولناک و ابراز همدردی با خانواده و نزدیکان میثم نارویی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری می‌خواهد ضمن محکوم نمودن این قتل و تشکیل پرونده در این ارتباط رژیم حاکم در ایران را تحت فشار قرار دهند تا بلوچستان، دیگر بار شاهد کشتار کودکان بی‌گناهش نباشد.

حزب مردم بلوچستان
مئی ۲۰۲۱

حزب مردم بلوچستان


http://balochpeople.org/

ايميل جهت ارتباط و فرستادن مقالات و خبر:

[email protected]

کانال تلگرام :
https://t.me/ostomaan

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا