حمید رضا پشنگ: بلوچستان خط قرمز ماست و کسی حق ندارد آن را تقسیم کند

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: بحث تقسیم استان سیستان و بلوچستان اخیراً توسط یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با ریاست محترم جمهور مطرح شد،این امر موجب نگرانی شدید مردم استان شده است.

حمید رضا پشنگ در گفت و گو با خبرنگار بلوچ پرس با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر خدایی نا خواسته عده ای پروژه حذف نام زیبای بلوچستان رو در سر می پرورانند با کلام رسا و با صراحت تمام از طرف مردمان شریف بلوچ اعلام میدارم که بلوچستان خط قرمز ماست و کسی حق ندارد آن را تقسیم کند.

پشنگ خاطر نشان کرد: طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان نظر تمام نمایندگان استان نیست،این طرح برای مردم شریف استان موجب نگرانی شدیدی شده است، جدا از نیاز،معایب و فوائد آن باید تمامی نگرانی های موجود مردم نقاط مختلف استان در این مورد مرتفع شود.

وی ادامه داد: به جای اجرای طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان به چند استان بهتر است طرحهای مورد قبول دیگر اجرایی شود تا از این طریق به احساسات اکثر مردم استان خدشه ای وارد نشود.

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: می توانیم در مقابل طرح تقسیم استان،طرح افزایش اختیارات فرمانداران و شورای اداری شهرستانهای استان را اجرایی کنیم، این طرح بمراتب اجرایی تر و بدون دغدغه است و رضایت مندی عمومی را نیز به همراه دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا