حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب محکوم است/ کنگره ملّیتهای ایران فدرال

رژیم جمهوری اسلامی میراثدار و تداومگر ساختاری است، که حقوق بالغ بر ۵٠٪ از شهروندان خود را تهدید علیه امنیتی ملی تلقی می‌کند و تحت همین عنوان سرکوب و کشتار این شهروندان را توجیه میکند و بر همین اساس روزانه دست به  اعدام و سرکوب اتنیکهای غیر حاکم می‌زند و کشتار آنها را در کاتاگوری تامین امنیت تعریف می‌کند.

در همین راستا بار دیگر ماشین مرگ و جنایت جمهوری اسلامی قربانی دیگری را نشانه گرفته است.

حبیب فرج الله چعب رهبر سابق حرکه النضال (جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز) در ۹ اکتبر ۲۰۲۰ طی یک عملیات ترویستی و آدم‌ربایی در استانبول ترکیه ربوده شد و توسط سپاه تروریستی پاسداران و به کمک قاچاقچیان مواد مخدر به ایران انتقال داده شد. ترور و آدم‌ربائی رژیم جمهوری اسلامی مرز نمی‌شناسد، این رژیم به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست. با اینکه آقای حبیب چعب پناهندگی سیاسی از کشور سوئد را داشت و طبق قوانین بین‌المللی تحت حمایت دولت سوئد بود، ولی دولت آدم ربای جمهوری اسلامی وقعی به این قوانین نگذاشته و وی را ربود.

همچنان که این ربایش همکاری مراکز  امنیتی جمهوری اسلامی را با کارتل‌های موادمخدر  تایید می نمایید  رژیم جمهوری اسلامی برای ارزشهای جهانی و قوانین بین‌الملل احترامی قائل نیست، صدور حکم اعدام برای این فعال سیاسی از طرف قوه قضائیه هم دلیلی بر جنایت‌کار بودن کلیت جمهوری اسلامی است.

کنگره ملیت‌های ایران فدرال، ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام برای حبیب فرج‌الله چعب  از مجامع بین‌المللی، فعالین حقوق بشر و علی‌الخصوص دولت سوئد که چعب شهروند این کشور است، تقاضا دارد، از اجراء این حکم ظالمانه جلوگیری نمایند.

کنگره ضمن محکوم کردن حکم اعدام برای حبیب اسیود، باری دیگر رو به مردم ایران و گروههای سیاسی ایران تاکید می‌کند، برپای ساختاری که در آن تمام اتنیک‌های ایرانی از حقوق همسان و برابر حقوقی برخوردار باشند، لزوم تحقق دمکراسی در ایران و گذر از جمهوری اسلامی است.

کنگره ملیت‌‌های ایران فدرال

۱۶ مارس ۲۰۲۳

۲۵اسفند ۱۴۰۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا