خاکسپاری ۱۶ ایرانی و پاکستانی کشته شده در سوریه

مراسم خاکسپاری سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مجیری

ایرنا نیز گزارش داده است که روز یکشنبه مراسم خاکسپاری پرویز بامری‌پور که در سوریه کشته شده بود، در رودبار جنوب در استان کرمان برگزار شده است.

طبق این گزارش پرویز بامری‌پور ۲۱ سال سن داشت و در یک خانواده پر جمعیت در روستای حسین آباد بخش جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب زندگی می‌کرد.

به گزارش تسنیم، مراسم خاکسپاری حمید سیاهکالی مرادی که در سوریه کشته شده است روز یکشنبه هشتم آذرماه در شهر قزوین برگزار شده است.

تسنیم همچنین به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از مراسم خاکسپاری؛ سلمان برجسته و عمر ملازهی در شهرستان نیکشهر، نظرمحمد بامری، اصغر بامری، مراد عبداللهی و پرویز بامری در شهرستان دلگان و محسن سجادی در شهرستان بزمان خبر داده است.

در همین حال گزارش‌ها حاکی است که روز یکشنبه مراسم خاکسپاری هفت پاکستانی مقیم ایران که در سوریه کشته شده‌اند روز یکشنبه در قم برگزار شده است.
گزارش‌ها حاکی این پاکستانی‌های مقیم ایران تحت عنوان گردان «زینبیون» به سوریه اعزام شده بودند.

تسنیم همچین گزارش داده است که عبدالرشید رشوند در سوریه کشته شده است. ولی طبق این گزارش هنوز زمان خاکسپاری عبدالرشید رشوند اعلام نشده است.

این در حالی است که دو روز پیش نیز مراسم خاکسپاری سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مجیری در خمینی شهر برگزار شده است. گفته می شود وی پس از ۲۰روز حضور در سوریه روز دوشنبه هفته گذشته در حلب کشته شده است.

رسانه‌های جمهوری اسلامی از این افراد به عنوان «مدافعان حرم حضرت زینب» نام برند و می گویند، آنها در جنگ با «تروریست‌های تکفیری» کشته شده اند.

به دنبال دور تازه حملات نیروهای دولتی سوریه و حزب الله لبنان در اطراف حلب همزمان با حملات هوایی روسیه، شمار تلفات نیروهای ایرانی در سوریه افزایش یافته است.

در این زمینه آمار متفاوتی ارائه می شود. در حالی که هفته گذشته اعلام شده بود که شمار کشته های نیروهای سپاه در سوریه از مرز ۵۰ نفر گذشته است، رسانه ها می گویند، شمار کشته ها نیروهای ایرانی در سوریه بسیار بیشتر از این رقم است.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پیشتر دلیل افزایش تلفات نیروهای ایرانی در سوریه را افزایش «کمی و کیفی» نظامیان ایرانی در سوریه دانسته بود.

پیش‌تر رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که دست کم دو هزار نیروی ایرانی در کنار نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان و با پشتیبانی هوایی روسیه در عملیات تازه در اطراف حلب شرکت دارند. اما ایران پیشتر حضور نیروهای خود را در درگیری رد کرده و گفته بود، این نیروها نقش مستشاری دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا