خیابان های منطقه شمال استان بلوچستان آغشته به شیر شد/ تجمع دامداران مقابل جهاد کشاورزی و تخلیه ده ها تن شیر در کف خیابان ها

صبح امروز یکشنبه 20 تیرماه بیش از 100 نفر از دامداران شمال استان که فرآورده های لبنی آن ها خریداری نشده بود؛ مقابل جهاد کشاورزی سیستان تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، در ماه های اخیر در سایه عنایت سازمان حمایت ده ها تن شیر در سیستان و بلوچستان خراب و در کف خیابان ها تخلیه شد.
هر چند آخرین تجمع دامداران به مفت خری خاتمه یافت؛ با این حال صبح امروز بیش از 100 نفر از دامداران سیستان در مقابل جهاد کشاورزی زابل تجمع و بار دیگر ده ها تن شیر خیابان های زابل را جولان داد.
کانال خبرنیمروز به نقل از دامداران نوشت: بیش از ده سال است که از زمان وعده ی خرید شیر توسط جهاد کشاورزی می گذرد و این امر محقق نشده است.
در ادامه عنوان کرده اند: قیمت پیشنهادی برای هر کیلو شیر 700 تومان بوده اما اکنون شیر موجود را با قیمت پیشنهادی دامداران که 300 تومان هم هست خریداری نمی کنند.

کاارخانه شیر بالدی زاهدان شیر دامداران را تحویل نمی گیرد
در تماسی که پایگاه خبری اوشیدا با مدیر جهادکشاورزی زابل داشت، وی با بیان اینکه متاسفانه از ۲ هفته قبل، شیر در منطقه سیستان به مشکل برخورده است، گفت: کارخانه شیر بالدی زاهدان نیز شیر دامداران را تحویل نمی گیرد و سبب زیان به دامداران شده است.
سیدرضا موسوی اظهار داشت: با اینکه دامداران دارای اتحادیه جهت پیگیری مشکلات خود هستند اما با این حال اداره جهاد کشاورزی زابل این موضوع را پیگیری کرده و چندین راه حل ارایه کرده است که در این راستا علاوه بر صحبت با شیر بالدی با کارخانه شیر سیوستان نیز جلساتی با حضور دامداران برگزار شد که دامداران نیز سهامدار کارخانه شیر سیوستان شوند که بر طبق توافق و استقبال دامداران و کارخانه داران مقرر شد ۵۱ درصد از آن دامدار و ۴۹ درصد هم به کارخانه تعلق گیرد.

شیر مازاد به مرکز استان انتقال داده می شود
وی تصریح کرد: تمامی دامداران تجمع کننده متعلق به شهرستان زابل نیستند و تنها بخش اندکی از آنان به زابل تعلق دارند که این افراد با هدایت افراد خاص این تجمع را انجام دادند در حالی که با پیگیری انجام شده از سوی جهاد کشاورزی در استان، دامداران باید مشکلات خود را در شهرستان های خود پیگیری کنند.
موسوی تصریح کرد: براساس تجمع خود را موظف به پیگیری موضوع دانستیم که مشکلات دامداران رفع شود که در این راستا از امروز طبق هماهنگی، کارخانه ها شیر دامداران را تحویل گرفته و همانند گذشته شیر به زاهدان حمل شود.
مدیر جهاد کشاورزی زابل خاطرنشان کرد: کارخانه شیر سیوستان زهک نیز باید توسط سهامدار شدن دامداران فعال شود و از طرف دیگر در هریک از این شهرستان ها مراکز فراوری شیر فعال شود تا سبب اشتغالزایی تعدادی جوان بیکار شود.
وی ابراز داشت: اداره جهاد کشاورزی مجوز فراواری شیر های جمع آوری شده در شهرستان های مختلف را پیگیری خواهد کرد که در این راستا تمامی شیرها در همان شهر مصرف و مازاد به استان و مرکز استان انتقال داده شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا