در یک اقدام ضدبشری علی امیری عضو سابق تیم ملی کبدی کشور در زندان زابل به دار آویخته شد

روز شنبه ۱۶ اسفند ماه زندانی علی امیری ۳۰ ساله در محوطه زندان زابل به دار آویخته شد. او به مدت ۶ سال در بند ۱ این زندان زندانی بود.
بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز یک زندانی در زندان زابل به دار آویخته شد.

روز شنبه ۱۶ اسفند ماه زندانی علی امیری ۳۰ ساله در محوطه زندان زابل به دار آویخته شد. او به مدت ۶ سال در بند ۱ این زندان زندانی بود.

زندانی علی امیری روز جمعه ۱۵ اسفند ماه از بند ۱ خارج و به زیر هشت برده شد . یکی از شیوه های ضدبشری که در این زندان بکار برده می شود به دستها و پاهای زندانی دست بند و پابند زده می شود و او را به ستونی می بندند و تا زمانی که او را برای اجرای حکم ضدبشری اعدام ببرند در این حالت نگه می دارند. این زندانی قهرمان ورزش کبدی است (ترکیبی از کشتی و راگبی).

رژیم ولی فقیه هرگاه که به مذاکرات هسته ای با گروه ۵+۱ می خواهد بپردازد از قبل ،در حین و بعد از آن اقدام به شدت بخشیدن بر اعدام های گروهی به طرز جنون آمیزی می زند و از این طریق سعی در ایجاد جو فضای رعب و وحشت در جامعه است.

سیاست اعدام توسط آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت تعیین می شود و از طریق آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ولی فقیه که تا به حال دست به اعدام هزاران زندانی سیاسی ، زندانی نوجوانان، زندانی زن و اعدام های گروهی زده است، به اجرا در آورده می شود.

عالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج اعدام ها در ایران را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۶ اسفندماه۹۳ برابر با۶ مارس ۲۰۱۵

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا