دستگيري 51 بلوچ تحت عناوين مختلف

دستگيري 51 بلوچ تحت عناوين مختلف

فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح و انتظامی سیستان وبلوچستان از کشف و ضبط تعداد 100 قبضه انواع سلاح غیرمجاز خبر داد و گفت: ماموران انتظامی استان سیستان و بلوچستان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز موفق به کشف و ضبط این تعداد سلاح غیرمجاز طی 8 ماه اول سال جاری شدند.

سردار غلامعلی نکویی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ی سيستان و بلوچستان، افزود: ماموران علاوه بر کشف این تعداد سلاح غیر مجاز 52 تیغه خشاب و هزار و 265 فشنگ جنگی را نیز کشف و در این راستا تعداد 49 نفر متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد: بر طبق قانون تشدید مجازات قاچاقچیان سلاح و مهمات، کلیه سلاح‌های جنگی به همراه فشنگ و مهمات مواد منفجره، سلاح‌های غیرمجاز هستند و کسی که این‌ها را حمل، خرید و فروش و یا نگهداری کند از 3 تا 5 سال مجازات حبس خواهد داشت.

سردار نکویی افزود: بر طبق این قانون اگر کسی با این گونه سلاح ها در مقابل ماموران دولتی مقاومت نماید به اعدام محکوم خواهد شد و اگر مقاومتی وجود نداشته باشد به 15 سال حبس محکوم می شوند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با عوامل حمل و نگهداری سلاح های غیرمجاز و ایجاد شرارت و ناامنی و درگیری های طایفه ای به دارندگان سلاح های غیرمجاز توصیه کرد با تحویل سلاح غیرمجاز خود به آغوش ایران اسلامی برگردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن هشدار به دارندگان سلاح های غیرمجاز از کسانی که در این رابطه خبر یا اخباری دارند خواست تا با اطلاع دادن به مرکز فوریت های پلیس 110 پلیس را در طرح جمع آوری سلاح های غیر مجاز یاری کنند.

http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-21912

در ادامه طرح جمع آوری اتباع بیگانه ماموران انتظامی استان سیستان و بلوچستان در 10 روز گذشته موفق شدند بیش از 2 هزار و 115 تبعه‌ی بیگانه را از سطح این استان جمع آوری نمایند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح جمع آوری اتباع بیگانه در سطح استان، ماموران انتظامی و مرزبانی در 10 روز اخیر موفق شدند در عملیات و ایست و بازرسی های مختلف تعداد 2 هزار و 115 نفر از اتباع بیگانه که از طریق این استان قصد عزیمت به شهرهای مرکزی ایران را داشتند شناسایی و دستگیر نمایند.

سرهنگ صلاح عسگرپور در گفت وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ی سيستان و بلوچستان، افزود: این تعداد افغانی در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار، سراوان، خاش، زهک، سرباز، میرجاوه، دریابانی چابهار، هنگ مرزی زابل و هنگ مرزی جکیگور دستگیر و جهت طرد از کشور تحویل اردوگاه های مربوطه شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این رابطه 5 دستگاه خودرو حامل افاغنه توقیف و 2 نفر قاچاقچی انسان نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-21904

Source: http://www.radiobalochi.org/BH_Rights/DastgiriDahaBaloch_TahteAnawinehMokhtalef090310.html

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا