دستگیری دها نفر در بلوچستان و چند استان دیگر به جرم تروریسم

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران از دستگیری اعضای “گروه‌های تروریستی” در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان و مازندران خبر داده و گفته که عملیات نظامی روسیه در سوریه باعث افزایش فشار امنیتی بر جمهوری اسلامی شده است.

 

وزیر اطلاعات ایران از دستگیری بیش از چهل ‘تروریست’ در چند استان خبر داد

هم‌رسانی علوی “کشورهای مرتجع منطقه” را حامی تروریست‌های دستگیر شده معرفی کرده است

آقای علوی امروز سه‌شنبه ١٩ آبان (١٠ نوامبر) در یک نشست خبری گفت که چهارده نفر “از عوامل تروریستی” مرتبط با حمله به عزاداران در صفی‌آباد دزفول بازداشت شده‌اند که هشت تن از آنان در این عملیات شرکت داشتند. وی همچنین گفت که “ده نفر از عوامل شبکه تروریستی در شرق کشور که در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان فعالیت داشتند” نیز دستگیر شده‌اند.

به گفته وزیر اطلاعات ایران، علاوه بر این افراد، ماموران امنیتی بیست نفر دیگر “از عوامل تروریستی ترددکننده به مقصد عراق و سوریه” را هم در مرزهای ایران دستگیر کرده‌اند.

به گزارش منابع خبری ایران، شامگاه ۲۴ مهر در حمله افراد ناشناس به هیئت عزاداران در صفی آباد دزفول، دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده بودند.

وزیر اطلاعات گفته است که به یک تیم تروریستی که به فرمانداری و چند پاسگاه در شهر سوسنگرد حمله کرده بود نیز ضربه وارد شده است. به گفته آقای علوی، این واقعه روز ۱۶ آبان روی داد و “عوامل آن تحت حمایت برخی از کشورهای مرتجع منطقه بودند.”

آقای علوی گفته است که ایام محرم و صفر از زمان‌هایی است که برنامه‌های عزاداری در معرض حمله “جریان‌های تروریستی” قرار می‌گیرند، زیرا “تحمل امنیت بی بدیلی که در جمهوری اسلامی ایران حکمفرماست برای دشمنان بین‌المللی و منطقه‌ای سنگین است و آن‌ها در طول سال‌های گذشته تمام توانشان را به کار گرفته‌اند و با حمایت از جریان‌های تروریستی، تلاش کرده‌اند تا امنیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشند.”

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزیر اطلاعات گفته است که در حالیکه صدای انفجار از کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای به گوش می‌رسد، امنیت جمهوری اسلامی “دشمنان را تحقیر کرده است.” به گفته او، “در کشورهایی همچون تونس، عربستان، کویت، فرانسه و ترکیه انفجارهایی رخ داد که مردم جانشان را از دست دادند، اما هوشیاری سربازان گمنام امام زمان باعث شد تا اهداف تروریستی در ایران به نتیجه نرسد.” مقامات جموری اسلامی از ماموران اطلاعاتی با عنوان “سربازان گمنام امام زمان” نام می برند.

وزیر اطلاعات تلاش برای نا امن کردن ایران را با نقش روسیه در جنگ داخلی سوریه مرتبط دانسته و گفته است: “فشارهایی که در جریان عملیات نظامی روسیه به جریان تروریستی وارد آمد باعث شد که دشمنان تلاش خود را برای به چالش کشیدن امنیت جمهوری اسلامی مضاعف کنند.”

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا