رنج مردم سیستان از شیوع بیماری‌های تنفسی

نماینده مردم زابل در ادامه گفت: حرکت شن های روان برای ساکنان این شهرستان مشکل ساز شده است و خسارات زیادی به بخش های کشاورزی این شهرستان وارد می کند.

نماینده مردم زابل گفت: تاخیر در انجام تثبیت شن های روان پیامدهای ناگواری را برای مردم سیستان در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، سید باقر حسینی افزود: مردم سیستان از بروز و شیوع بیماریهای تنفسی در رنج هستند.

وی بیان کرد: کودکان منطقه در خطر ابتلا انواع بیماریهای ریوی و واگیردار ناشی از ریزگردها قرار گرفته اند.

نماینده مردم زابل در ادامه گفت: حرکت شن های روان برای ساکنان این شهرستان مشکل ساز شده است و خسارات زیادی به بخش های کشاورزی این شهرستان وارد می کند.

حسینی افزود: مسوولان باید برای اجرای پروژه های بیابان زدایی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزش توفان شن، عبور مرور مردم را با مشکل روبرو می کند، برای تثبیت و مهار شن های روان به اعتبارات استانی و ملی نیاز است.

حسینی تصریح کرد: قرار گرفتن منازل مردم در زیر حرکت شن های روان یکی از مشکلات روستائیان منطقه است.

نماینده زابل تاکید کرد: بیشتر روستای منطقه در محاصره شن های روان قرار دارند.

رییس فراکسیون احیای تالاب هامون با تاکید بر اینکه دولت باید برای مردم بخش سیستان امتیازی برای زندگی در این منطقه در نظر گیرد ادامه داد: بارها در ارتباط با ریزگردها در مجلس اخطار قانون اساسی داده شده و خواستار در نظر گرفتن حق ریزگردها و امتیازات مختلف به مردم شده ایم اما تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

حسینی افزود: بخشی از طوفان‌های شن در این منطقه مربوط به خشک شدن تالاب هامون و بخش قابل توجهی از آن مربوط به کشور افغانستان است و لذا دولت باید مصوبه تثبیت شن‌های روان اراضی حاشیه تالاب هامون را به مرحله اجرا بگذارد.

وی با بیان اینکه دولت اقدامات جدی در تثبیت شن های روان داشته باشد، گفت: مسئولان استان تاکنون هیچ اقدامی برای رفع آلایندگی در سیستان انجام نداده اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا