روایتی از 33 روز بی آبی در روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان / 1389 روستا در بحران!

در 33 روز اخیر 577 روستای سیستان و بلوچستان در سایه خلف وعده مسئولین در تامین تانکر، روزهای بی آبی را سپری کردند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، 5 تیر ماه سال جاری جلسه ای با حضور شورای تامین استان در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد تا پایانی بر روزهای بی آبی در روستاهای استان باشد.
در این جلسه مقرر شده بود که کلیه ادارات استان امکاناتشان را بسیج و در خدمت آب و فاضلاب روستایی باشند تا 23 خودرو تانکر آبرسان سیار مشکل بی آبی 362 روستا را مرتفع کند.
10 تانکر سیار به روستاهای بی آب نرسید
با این حال محمد رضا نارویی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در گفت و گویی که با یکی از روزنامه های محلی استان داشت، عنوان کرد که: در پی بروز مشکل کمبود آب در این مناطق ستاد بحران استان 2 بار تشکيل جلسه داد که در جلسه دوم مقرر شد دستگاه های اجرایی عضو این ستاد 23 تانکر آبرسان را برای تامين آب روستایيان در اختيار این شرکت قرار دهند ولی تاکنون تنها 13 تانکر تأمين شده است.
وی ادامه داد: با وجود مکاتبات انجام شده با اداراتی که برای تأمين تانکر خلف وعده کرده بودند٬ تاکنون هيچ پيامی از سوی آنها دریافت نشده است.
نارویی با بيان اینکه این شرکت به غير از تانکرهای اهدایی 110 دستگاه تانکر آبرسان در اختيار دارد٬ افزود: تانکرهای اهدایی به مناطق روستایی شهرستان های چابهار٬ سراوان٬ سيب وسوران٬ مهرستان٬ سرباز٬ نيکشهر٬ قصر قند و خاش اعزام شده است.

577 روستا در بحران بی آبی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی بيشترین مشکلات کمبود آب را مربوط به روستاهای چابهار عنوان کرد و گفت: از 577 پارچه آبادی این منطقه٬ به بيش از 400 روستا به صورت سيار آبرسانی می شود.
در ادامه گزارش این روزنامه آمده بود که قرار بوده تانکرها روز دوشنبه 7تير ماه از پارکينگ ستاد بحران استانداری با دستور استاندار به سمت روستاهای بحران زده اعزام شوند که با وجود گذشت 33 روز تنها 13 تانکر از 23 تانکر به این شرکت آن هم تنها برای یک یا دو نوبت آبرسانی به روستاها داده شده است و به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی تعدادی از ادارات برای تأمين تانکرهای آبرسانی سيار به وعده های خود عمل نکردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا