روستائیان جنوب غرب سیستان و بلوچستان منتظر پاسخ هستند/ لبان خشکیده روستا چشم به راه آب

بحران کمبود آب آشامیدنی در روستاهای دلگان سیستان و بلوچستان باعث کلافگی و اظهار گلایه اهالی این منطقه محروم کشور شده است.

به گزارش عصرهامون به نقل از دلگان پرس، سالهاست که ساکنان روستای احمداباد گورک شهرستان دلگان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند، و این مشکل با گذر زمان نه تنها رفع نمی شود بلکه روز به روز فراگیرتر از قبل می شود.

در فصول گرم سال که این روستا با بحران بی آبی روبه رو می شود، مردم با آب موتور پمپ های کشاورزی زندگی خود را می گذرانند. اهالی روستای احمداباد گورک جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان که اکثرا کشاورز و دامدار هستند در روزهای تابستان با شدت گرما با مشکل کم آبی مواجه هستند و بیشتر اوقات آب آشامیدنی ندارند.

مردم این روستا که از وضعیت نبود آب آشامیدنی در منطقه خود گلایه داشتند با نوشتن نامه ای به مسئولان شهرستان دلگان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند و از مسئولین می خواهند که برای وضعیت اسفناک آنها چاره اندیشی کنند. مردم این روستا رونوشتی از این نامه را جهت انتشار به این پایگاه خبری تحلیلی دلگان پرس ارسال کرده اند.

فرماندار محترم شهرستان دلگان، بخشدار محترم جلگه چاهاشم، رئیس محترم اداره برق، رئیس محترم آب و فاضلاب روستایی شهرستان دلگان سلام علیکم روستای احمداباد گورک از شهرستان دلگان بخش جلگه چاهاشم با جمعیتی بالغ بر 180 خانوار و 850 نفر با دو مشکل عمده دست به گریبان است که عبارتند از

1-از ابتدای سال 93 تاکنون ما ساکنان این روستا با قطعی وافت فشار اب مواجه هستیم که این قطعی اب گاهی سه روز در هفته وگاهی یک هفته طول می کشد و این امر بویژه در فصل های بهار وتابستان بحرانی تر نیز شده و مردم با کم ابی وگاهی نیز با قطعی کامل اب دست به گریبان هستند و این مسئله به یک معضل جدی برای ساکنان تبدیل شده بطوری که نبود اب در این روستابه نقطه ای از بحران رسیده که اسیب های روانی ومشکلاتی از قبیل بیماری های پوستی و وبا مردم را تهدید می کند چونکه اکثرا آب مصرفی مردم روستا غیربهداشتی و از طریق چاهک ها تامین می شود.

2-از ابتدای سال 91 تاکنون با افت شدید ولتاژ برق مواجه هستیم و این مشکل بیشتر بخاطر فرسودگی کابل های و کمبود ترانس برق است . بدلیل افت ولتاژ و نوسانات بیش از حد برق تمامی وسایل برقی مان از جمله کولر و یخچال دارد از بین می رود.

این معضل علاوه بر وارد آمدن خسارات فراوان به لوازم برقی سبب شده ساکنین روستای احمداباد گورک از شدت گرما رنج زیادی را متحمل شوند و این گرمای طاقت فرسا سالهاست سایه بر ساکنان این روستا گسترانیده وامان از کودکان و پیران ربوده است وهرساله خسارات فراوانی برجا گذاشته است جناب آقای فرماندار، بخشدار، رئیس اداره برق مردم روستا ما شب ها با نصب پشه بندها و اطراق در حیاط های منازل خاطرات بدی که در دوران قبل از انقلاب را داشته اند بر ایمان را زنده می کند و در حسرت روشن شدن نه کولر بلکه پنکه های سقفی چشم به افق دوخته اند و دلهره از پایان یافتن شب و قرار گرفتن در روزی دیگر که به سان جهنم در آن می سوزند روزگار را برای ما سخت می کند جناب آقای فرماندار،بخشدار،رئیس اداره برق به خاطر آسایش مردم و اهالی روستا نصب سه دستگاه ترانس برق را از شما خواستاریم خواهشمندیم به درد دل مردم محروم گوش کنید و بخاطر رضای خدا و آسایش مردم هر چه سریعتر در این زمینه اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

جناب آقای فرماندار، بخشدار، رئیس اداره برق، رئیس آب و فاضلاب روستایی دلگان مدتی است که از سوی شما مسئولین مردم این روستا دچار بی مهری قرار گرفته اند خواهش می کنیم ما را دریابید که چون ما همیشه و هر جا هم قدم با انقلاب و این دولت دوشادوش چون دیگر عزیزان این شهرستان ایستاده ایم و در عهدمان که همان پاسداری و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری و اسلامی است ثابت قدم و استوار هستیم.

اجرکم عندالله باتشکر اهالی روستای احمداباد گورک عبدالله نارویی مسئول شورای اسلامی روستا احمد اباد گورک جلگه چاه هاشم دلگان گفتنی است شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا