سیستان و بلوچستان در توسعه افغانستان سهیم است

عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان اظهار امیدواری کرد که با دیدار های چند روز اخیر و به ویژه بازدید از بندر چابهار که موقعیت راهبردی ویژه ای در دنیا دارد بتوان آینده ای خوب را برای افغانستان رقم زد.
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله عبدالله عصر امروز در نشست با قشرهای مختلف مردم و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار اظهار داشت: چابهار به دلیل فاصله نزدیک با افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد می تواند در توسعه این کشور نقش مهمی داشته باشد و بهترین نقطه برای ترانزیت کالاست.

وی افزود: بندر چابهار برای افغانستان از لحاظ صادرات و واردات اموال بازرگانی مهم است و هر دو کشور یکجا با دیگر شرکای بازرگانی خویش تلاش نمایند تا از این بندر حداکثر استفاده صورت گیرد.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: اداره حمایت از سرمایه ‌گذاری افغانستان، تجار ملی را تشویق خواهد کرد تا در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده و با استفاده از این راه، برای صادرات و واردات اموال و اجناس افغانستان راه نزدیک و مقرون به صرفه ای پیدا کنند.

رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی ایران توسعه روابط بین کشور را در پی دارد

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در بخش دیگری از سخنانش به دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر ‌معظم ‌ایران تاکید بسیاری برای تقویت مناسبات دو کشور ‌دارند که ‌این قطعا تحکیم روابط دو کشور را به دنبال دارد و باید توسعه روابط را در راستای این نگاه دنبال کرد.

وی افزود: زمینه‌های خوبی برای همکاری ایران و افغانستان وجود دارد که در مذاکرات چند روز گذشته با مقامات ایرانی تلاش کردیم راههای افزایش همکاری‌ها را بررسی و دنبال کنیم تا شاهد توسعه روابط باشیم.

عبدالله عبدالله بیان کرد: ایران در تمامی شرایط هم‌پیمان افغانستان بوده و در مشارکت با مردم و دولت افغانستان سهم بسزایی داشته است و مردم افغان هیچ وقت این خوبی ها را فراموش نمی کنند.

اقتصاد محوری راهبرد اصلی دولت افغانستان است

وی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط داخلی کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: افغانستان در چهار دهه با جنگ های داخلی مواجه بوده و دولت با تلاش برای آبادانی این کشور سیاست خود را براساس اقتصاد محوری تنظیم کرده است و بر همین اساس پیش می رود.

عبدالله اظهار امیدواری کرد که با دیدار های چند روز اخیر و به ویژه بازدید از بندر چابهار که موقعیت راهبردی ویژه ای در دنیا دارد بتوان آینده ای خوب را برای افغانستان رقم زد.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان یاد آور شد: ایران جای مناسبی برای سرمایه گذاران افغانستان است و بر اساس آمار افراد زیادی در منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله عبدالله در سومین روز از سفرش به ایران، ظهر امروز به منظور بازدید از اسکله شهید کلانتری و شهید بهشتی و بازدید از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا