سیستان و بلوچستان ۵ هزار مدرسه تخریبی دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۵ هزار و ۱۸۹ مدرسه در سیستان و بلوچستان تخریبی و نیازمند بازسازی است.

علیرضا راشکی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار و 905  کلاس درس استان که 46 درصد را در برمی‌گیرند مستحکم هستند همچنین 5 هزار و 189 مدرسه در سیستان و بلوچستان تخریبی و نیازمند بازسازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع کلاس‌های درس استان 5 هزار و 302 مدرسه نیازمند مقاوم سازی هستند و در مجموع در کل کشور 62 درصد کلاس‌های مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند که در سیستان و بلوچستان این رقم معادل 54 درصد است.

وی ادامه داد: در رابطه با وسایل گرمایشی مدارس از سال 1392 تقریبا 11 هزار و 100 کلاس نا ایمن در استان شناسایی و برنامه استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی راه اندازی شده است که در این مدت 708 بخاری تابشی و هزار و 631 سیستم حرارت مرکزی از نوع پکیج گازوئیلی در مدارس نصب شده است.

راشکی با بیان اینکه در مجموع دو هزار و 339 کلاس، شرایط ایمن دارند تصریح کرد: 8 هزار و 680 کلاس شرایط خوبی ندارد که تجهیز این مدارس بر عهده استانداری، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و هلال احمر قرار گرفته و در اولین قدم هلال احمر با طرح ققنوس 520 بخاری تابشی در مدارس نصب خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا