صدور احکام ضدبشری اعدام ومحکومیتهای سنگین زندان علیه ۵ زندانی سیاسی هموطن بلوچ

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صدور احکام سنگین و ضدبشری علیه ۵ نفر از زندانیان سیاسی هموطنان بلوچ در زندانمرکزی زاهدان.

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صدور احکام سنگین و ضدبشری علیه ۵ نفر از زندانیان سیاسی هموطنان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان.

در هفته گذشته دادگاه انقلاب ولی فقیه که وظیفه آن سرکوب خونین مردم ایران است علیه پنج تن از زندانیان سیاسی هموطن بلوج پس از ۲۸ ماه بلاتکلیفی در شکنجه گاه های اطلاعات سپاه پاسداران و زندان مرکزی زاهدان احکام سنگین زندان و ضدبشری اعدام صادر نمود.

اسامی این پنج زندانی سیاسی و احکامی که علیه آنها صادر شده است به قرار زیر است:

۱ـ جاوید دهقان حدودا ۲۷ ساله، وی در شهر ایرانشهر دستگیر شد و ۳ ماه در اطلاعات سپاه پاسداران تحت شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار داشت ، بعد از آن به بند ۳ زندان زاهدان منتقل گردید، او پس از ۲۸ ماه بلاتکلیفی به حکم ضدبشری اعدام محکوم شده است.

۲ـ محمود کلکلی حدودا ۲۶ ساله ، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۳ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برد .او به حکم سنگین ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

۳ـ امید ایمانی ۲۳ ساله ، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۲ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برد .او نیز به حکم سنگین ۱۵ سال زندان محکوم شد.

۴ ـ علیرضا بمپوری ۲۵ ساله، ، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۱ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برد .او به حکم سنکین ۱۵ سال زندان محکوم شد.

۵ ـ عبدالحمید بلوچ زهی ۲۵ ساله ، ، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۱ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برده است به حکم سنکین ۱۵ سال زندان محکوم شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین و قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام، شکنجه و سرکوب خونین مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۴ خرداد ۱۳۹۶ برابر با۰۴ ژون ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان سازمان ملل متحد در امور ایران

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بين الملل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا