غوغای تعصب دینی در پاکستان: کافری که قدیس می‌شود

محمدصدیق کبودوند روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر و مؤسس “سازمان حقوق بشر کردستان” بعد از ١٠ سال زندان، روز جمعه از زندان اوين آزاد شد.

برخی فعالان مدنی با انتشار عکس هایی از آقای کبودوند، خبر آزادی او را اعلام کردند اما وبسايت سازمان حقوق بشر كردستان اعلام كرده که مؤسسش هنوز يك حکم ديگر شش ماه زندان به اتهام «تبليغ عليه نظام» دارد و تا تعیین تکلیف این پرونده، وی با قرار کفالت آزاد شده است.

يك سال پيش ، و در چنين روزهايى محمد صدیق کبودوند، در اعتراض به ایراد “اتهامات جدید” و همچین رد ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید” تجمیع جرائم ” دست به اعتصاب غذا زد و بعد از وخيم شدن وضعيتش به بيمارستان انتقال داده شد.

آقاى كبودوند كه مدیر مسئول نشریه «پیام مردم» بود که این نشریه نیز سال ۸۳ توقیف شده بود، درسال سال ۱۳۸۶ به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» از طريق تشکيل و اداره «سازمان حقوق بشر کردستان» و فعاليت در آن، بازداشت شد و به ده سال و به جرم «تبليغ عليه نظام» به شش ماه زندان محکوم شد.

آقای کبودوند سال ۸۸ در زمانی که در زندان بود، برنده جایزه سال مطبوعات بریتانیا نیز شد. در بيانيه این جایزه گفته شده بود که او به خاطر فعاليت‌های روزنامه‌نگاری و حقوق بشری‌اش، نقش مهمی در خلق شبکه جامعه مدنی برای جوانان و فعالان کرد داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا