فرماندار خوی: درگیری سپاه و پژاک چهار کشته به جا گذاشت

حسین سیوانی، فرماندار شهرستان خوی گفته است که در درگیری نیروهای سپاه آذربایجان غربی با اعضای گروه پژاک در منطقه مرزی رازی دو نفر از اعضای این گروه کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته آقای سیوانی، در این درگیری که دوشنبه شب در اطراف روستای بله سور در شهرستان خوی رخ داده، همچنین دو نفر از نیروهای سپاه کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری میان نیروهای نظامی ایران و گروه پژاک در هفته‌های گذشته در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی افزایش یافته که منجر به کشته شدند ده‌ها نفر از هر دو طرف شده است.

از جمله ماه گذشته پنج نیروی بسیجی در درگیری با پژاک در کامیاران، استان کردستان کشته شدند.

پژاک گفته است که بخشی از حملاتش به مواضع سپاه واکنش به محکومیت و اعدام برخی از اعضای این گروه از جمله سیروان نژاوی در ایران بوده است.

پیشتر این گروه تهدید کرده بود که اقدامات نیروهای نظامی ایران را “در چارچوب دفاع مشروع” پاسخ می‌دهد.

گروه حزب حیات آزاد کردستان، پژاک از سال ۱۳۹۰ به طور یک جانبه اعلام آتش بس کرد، اما سپاه پاسداران در همان مقطع این آتش‌بس را به خاطر مبهم بودن رد کرد و گفت نیروهای پژاک باید به طور کامل از ایران بیرون بروند.

نیروهای پژاک خود را شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) معرفی می‌کند که در ترکیه فعال است.

گذرگاه مرزی رازی-کاپی‌کوی میان ایران و ترکیه از چند روز پیش به دلیل ناامنی در آن منطقه و فعالیت حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) از سوی ترکیه بسته شده است.

ایران هم در هفته‌های گذشته دو گذرگاه مرزی خود با ترکیه را به دلیل حملات پ‌ک‌ک به وسایل نقلیه ایرانی و به دلیل مسائل امنیتی برای مدتی بست.

همچنین درگیری نیروهای دولتی ترکیه با پ‌ک‌ک در هفته‌های گذشته به شدت افزایش یافته است تا این اندازه که احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه گفته که عملیات علیه پ‌ک‌ک تا نابودی کامل این گروه ادامه

 

Publisher: mhd

Source: 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا