فرماندار قصرقند: گروه موسیقی دهل بلوچی قصرقند مقام دوم جشنواره عشایر را کسب کرد

گروه موسیقی دهل شهرستان قصرقند به نمایندگی از استان سیستان و بلوچستان در این جشنواره حضور یافت و توانست مقام دوم را در این بخش به خود اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بخش ساربوک : حمیرا ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قصرقند اظهار کرد: گروه موسیقی دهل و سورنای شهرستان قصرقند در چهارمین جشنواره ملی عشایر کشور که در استان اصفهان برگزار شد موفق به کسب مقام دومی این جشنواره شد.

وی افزود: چهارمین جشنواره ملی عشایر کشور به میزبانی استان اصفهان در شهرستان چادگان بخش چناررود به مدت دو روز برگزار شد.

فرماندار قصرقند بیان کرد: 23 استان با 24 بازی بومی محلی و موسیقی سنتی در این جشنواره به رقابت پرداختند که در بخش سنتی محلی، گروه موسیقی دهل شهرستان قصرقند به نمایندگی از استان سیستان و بلوچستان در این جشنواره حضور یافت و توانست مقام دوم را در این بخش به خود اختصاص دهد.

 

ریگی گفت: مقام نخست موسیقی به ترتیب به گروه موسیقی کردستان، گروه موسیقی دهل قصرقند دوم و گروه موسیقی لرستان سوم شد.

وی عنوان کرد: گروه موسیقی دهل بلوچی با کاروانی 13 نفره به سرپرستی عبدالرشید رئیسی سرپرست اداره ورزش و جوانان و ملیحه بلیدئی مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرماندار قصرقند اعزام شدند.

فرماندار قصرقند گفت: بعد از اختتامیه جشنواره عشایری اصفهان، گروه موسیقی دهل بلوچی برای شرکت در جشنواره حرکت و برکت که از 19 تا 21 شهریورماه به میزبانی استان فارس در شهرستان مرودشت برگزار می‌شود، رهسپار شدند

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا