قرائت قطعنامه حزب مردم بلوچستان توسط آقای “احسان باشنده” در تظاهرات روز يكشنبه ١٤ مه ۲۰۲۳ در شهر دوسلدورف- آلمان/متن قطعنامه، ویدیو و تصاویر

اين تظاهرات كه روز يكشنبه در شهر دوسلدورف دركشور آلمان صورت گرفت، با فراخوان و همت حزب مردم بلوچستان و با حمايت ديگر احزاب و گروه های سیاسی ملیتهای ایرانی، برگزار شد.

در این تجمع قطعنامه حزب مردم بلوچستان به زبان فارسی در محکومیت به اعدام زنجیره ای و کشتار مردم بلوچ، توسط آقای احسان باشنده، قرائت شد.

قطعنامه‌ی تظاهرات حزب مردم بلوچستان در محکومیت اعدام‌ها و نقض حقوق بشر

بلوچستان قلب تپنده‌ی خیزش انقلابی مردم ایران “زن، زندگی، آزادی” است. مردم بلوچ با تداوم اعتراضات در روزهای جمعه نشان داده‌اند که هراسی از رژیم سرکوبگر حاکم بر ایران ندارند و ضمن دادخواهی خون‌ شهدای جمعه‌های خونین زاهدان و خاش خواستار سرنگونی رژیم جور و ستم جمهوری اسلامی و ایجاد نظامی دموکراتیک، سکولار و غیر متمرکز در ایران هستند.

رژیم با گسیل نیروهای آدمکش خود در هشتم مهرماه ۱۴۰۱ و روزهای پس از آن به بهانه‌ی واهی و نخ نمای تجزیه طلبی که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر و بازداشت‌های گسترده در بلوچستان شد در پی آن بود که ضمن ایجاد رعب و وحشت در میان مردم انقلابی بلوچستان و دیگر نقاط ایران کہ نامی جز تروریسم دولتی ندارد، صحنه‌ی تمام عیاری از جنگ مسلحانه را در بلوچستان رقم بزند که خوشبختانه با تدبیر بزرگان بلوچستان شکست خورد.

حال که اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم
بلوچ بی وقفه و با شعارهای مترقیِ مبتنی بر حقوق بشر ادامه دارد و رژیم نمی‌تواند اعتراضات را در بلوچستان متوقف کند، اعدام هر چه بیشتر بلوچ‌های در بند را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید بتواند بدین وسیله مردم بلوچستان را مرعوب نماید.

اعدام دستکم ۲۷ نفر از مردم بلوچ در روزهای گذشته گواهی بر جنایت‌های رژیم در این رابطه است. بلوچستان سه درصد از جمعیت ایران را داراست اما به تنهایی بیش از سی درصد از اعدام‌ها را به خود اختصاص داده است.

سهم مردم بلوچ از ثروت‌های ملی بلوچستان و ایران تنها گلوله و اعدام، شکنجه و زندان و تحقیر بوده است.

حزب مردم بلوچستان اعدام‌های اخیر در بلوچستان و ایران را همچون گذشته محکوم نموده و با خانواده‌های اعدامیان ابراز همدردی می‌نماید.
نقض حقوق بشر مردم بلوچستان در ماه‌های گذشته گسترده‌تر، سازمانیافته‌تر، خشن‌تر و ابعاد بیشتری به خود گرفته است.
هر هفته تعدادی از جوانان بلوچ سوختبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، در شعله‌های مهیب بنزین و گازوییل می‌سوزند و جان عزیز خود را از دست می‌دهند، در نتیجه خانواده‌های زیادی نان آوران خود را از دست می‌دهند و بی سرپرست می‌مانند.

حزب مردم بلوچستان کشتار سوختبران بلوچ و کولبران کرد را محکوم نموده و با خانواده‌های آنان ابراز همدردی می‌نماید.

رژیم ایران در ادامه‌ی سیاست استعمار و استثمار بلوچستان، در صدد تغییر بافت جمعیتی بلوچستان و تبدیل نمودن مردم بلوچ به جامعه‌ای اقلیت در بلوچستان است. هر نوع کشتار و اعدام مردم بلوچ توسط رژیم در راستای سیاست تغییر بافت جمعیتی مردم بلوچ در بلوچستان بودہ و در ردیف قتلھای سیاسی دولتی میباشند و ما این سیاست بلوچ ستیز را که باعث تنش ملی نیز می‌شود محکوم می‌کنیم.
کارنامه‌ی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ی حقوق بشر به شدت منفی و آنچنان سیاه است کہ در ردیف خشونتبارترین ناقضان حقوق بشر در جھان میباشد.

ملت‌های خارج از حاکمیت و اقلیت‌های قومی و مذهبی با شدت بیشتری سرکوب می‌شوند.

حزب مردم بلوچستان از اتحادیه‌ی اروپا و دیگر کشورهای دموکراتیک تقاضا دارد، برای رسیدن به اهداف انسانی منطبق با منشور جهانی حقوق بشر در ایران که لازمه‌ی آن گذار از جمهوری اسلامی و ایجاد نظامی دموکراتیک، سکولار و فدرال است بکوشند و حامی مردم انقلابی بلوچستان و ایران باشند.

حزب مردم بلوچستان ۱۳ مئی ۲۰۲۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

   

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا