قصه تکراری بی اعتباری مدارس حاشیه شهر زاهدان، دانش‌آموزان قاسم آبادی؛ چشم انتظار آب آشامیدنی+تصاویر

دانش‌آموزان دختر و پسر در منطقه قاسم آباد در حاشیه شهر زاهدان با نبود آب آشامیدنی چشم انتظار کمک مسئولان و خیران هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از خط اول ،صحبت‌کردن از وضعیت نامناسب برخی مدارس حاشیه شهر زاهدان چیز جدیدی نیست و بارها این مشکل از سوی رسانه‌ها، مردم و حتی مسئولان مطرح شده است مدارسی که به نظر می‌رسد وضعیت اسف‌بار آن‌ها یکی از دلایل افت تحصیلی و پایین‌بودن انگیزه تحصیل در میان دانش‌آموزان می شود.

متاسفانه مشارکت والدین در سطح زاهدان بسیار پایین است که این موضوع در مناطق حاشیه ای به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده ها بسیار مشهود است یکی از این مدارس که متاسفانه با وجود تجهیزات کاملی که برای آن در نظر گرفته شده مدرسه ای در منطقه قاسم آباد در حاشیه شهر زاهدان می باشد.

دانش آموزان دبستان دوشیفته دخترانه علی بن ابیطالب و پسرانه علامه طباطبایی واقع درقاسم آباد زاهدان با ۷۵۴ متر زیربنای آموزشی متاسفانه از زمان تاسیس این مدرسه تاکنون آب آشامیدنی نداشتند و به ناگزیر برای تامین آب مورد نیاز خود باید ازمنزل آب بیاورند.

 

 

در این مدرسه که دو تانکر آب شور برای استفاده سرویسهای بهداشتی و غیر قابل شرب و حتی آب سرد کن به چشم می خورد اما متاسفانه خبری از آب آشامیدنی دیده نمی شود.

 

در فاصله ۲۰۰ متری این مدرسه که محل ایاب و ذهاب دانش آموزان می باشد انبوهی از زباله جمع آوری شده است که محلی برای جمع آوری انواع حشرات موذی و حیوانات اهلی بود و دانش آموزان می بایست هرروز برای رسیدن به مدرسه از آنجا عبور کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خط اول گفت :بسیاری از کارهای آموزش و پرورش استان مشارکتی انجام می شود و تعداد قابل توجهی از مدارس استان با مشارکت دستگاههای مختلف مجهز شده است مخصوصا فرماندهی پدافند هوایی که تعدادی از مدارس را به آبخوری بهداشتی مجهز نموده است.

علیرضا نخعی افزود: منابعی برای آبخوریهای بهداشتی مدارس نداریم یا باید از سرانه مدارس که کفایت نمی کند یا مشارکت والدین که در حاشیه شهر امکانش بسیار کم است و یا باید خیرین یا دستگاههای که در این زمینه نگاه خیرخواهانه دارند به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه نیازمندیهای بسیاری در مدارس وجود دارد افزود:این موضوع قابل حل است و طبیعتا آموزش و پرورش درهمین راستا فعالیت می نماید و ترجیح میدهد تا آب اشامیدنی در مدارس وجود داشته باشد که می طلبد از مشارکت والدین،خیرین و سایر دستگاهها در این زمینه استفاده نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا