ماجرای دنباله دار حرف های ضد و نقیض مسئولین علوم پزشکی/ مرگ 6 نفر بر اثر آنفولانزا در سیستان و بلوچستان

وزیر بهداشت از مرگ 22 تن در کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت عصر هامون، در حالی روز گذشته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت زاهدان مرگ و میر شهروندان زاهدان بر اثر بیماری آنفولانزا را تکذیب کردند که آمار 22 نفری در سیستان و بلوچستان و کرمان توسط وزیر بهداشت نشان از حرف های ضد و نقیض مسئولین استانی دارد.
صبح امروز سید حسن هاشمی در حاشیه همایش پزشک پژوهشگر در دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا گفت: از این شمار فوتی، 16 تن در استان کرمان و تعدادی نیز در برخی از استان های دیگر مانند سیستان و بلوچستان بوده اند.
وی ادامه داد: هر ساله بیماری آنفولانزا جان تعدادی از مردم را می‌گیرد، به طوری که می توان گفت این یک موضوع روتین و طبیعی است.
هاشمی در ادامه با بیان این مطلب که معمولا افرادی که جان خود را از دست می‌دهند، دارای بیماری‌های دیگری نیز هستند که آنفلوانزا آن را تشدید می‌کند، گفت: متاسفانه در سایر استان‌ها نیز هموطنانی جان خود را از دست داده‌اند که توصیه می‌کنیم مسائل بهداشتی را مردم رعایت کرده و در صورت بروز علائم آنفولانزا به سرعت به پزشک مراجعه کنند.
قاضی زاده هاشمی درباره نوع آنفولانزایی که منجر به مرگ تعدادی از افراد شده است، اظهار کرد: این نوع آنفولانزا، معمولی بوده البته هر سال مقاومت در برابر ویروس بیشتر می‌شود و مواردی از نوع مقاوم این بیماری از آن سوی مرز و از طریق استان سیستان و بلوچستان و کرمان وارد کشور شده است.
به گفته وزیر هر سال در کشور مرگ و میرهایی بر اثر آنفولانزا ثبت می شود و در سال گذشته نیز این آمار تقریبا مشابه سال جاری بود.
انتهای پیام/9031

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا