ما معاهده ی ۲۵ ساله ی ایران و چین را به رسمیت نمی شناسیم

حزب مردم بلوچستان

ما معاهده ی ۲۵ ساله ی ایران و چین را به رسمیت نمی شناسیم

آنگونه که می دانید بعد از سالها گفتگو پشت درهای بسته، ۷ فروردین ۱۴۰۰ وزرای خارجه ی ایران و چین معاهده ی۲۵ ساله ای را امضا کردند.

مفاد معاهده نامه مخفی نگه داشته شده است اما آنچه که تعمداً به بیرون درج داده شده است از عمق فاجعه نشان دارد.

رژیم ایران زمینه ی طرح و مقبول نشان دادن طرح کاپیتالاسیون و تسلیم را برای افکار عمومی بعد از مطرح شدن پیش شرط‌های غرب در مقابل تائید برجام ماهها پیش آغاز کرده بود و بطور مشخص خامنه‌ای بطور علنی عدول از اصل اساسی انقلاب اسلامی ”نه شرقی نه غربی” را با این عمل خود وابستگی به شرق را تئوریزه کرد است.

طبق آنچه که بیرون درج داده شده رژیم ولایت فقیه در قبال چند صد میلیارد دلار و تحکیم نظام ننگین خویش، عمق سیاستهای استراتژیک چین را بطور دربست در ایران و منطقه تائید کرده است. از سواحل خلیج تا سواحل خزر، از منابع نفت تا انرژی هسته‌ای، ازبزرگراههای خط آهن و اتصالات دریایی تا کمربندهای نوین داخلی و منطقه ای، از همکاریهای مالی بانکی تا فناوری های اینترنتی، از امور امنیتی تا امور نظامی را به چین واگذار کرده است.

مردم رژیم دیکتاتوری حاکم را قبول ندارند و رژیم شونیستی ولی فقیه با جناههای محافظه کار و اصلاحاتش خود را به آب و آتش می زند تا حکومت استبدادی خویش را چند صباحی دیگر همانند بشار اسد تداوم دهد. آنچه که در سوریه اتفاق افتاد بشکلی دیگر در طنز تلخ تاریخی در ایران در حال شدن است. در شرایط موجود و با وجود استبداد و استعمار شونیستی حاکم در ایران کثیرالملله نگرانیهای ما بسیار افزایش یافته است.

سازمانهای بین‌المللی و کشورهای مترقی جهان؛

ما امضا کنندگان این اعلامیه که برای حق تعیین سرنوشت خویش مبارزه می کنیم بدین وسیله اعلام می‌داریم ما این سند کاپیتالاسیون و اسارت استعماری را به رسمیت نمی شناسیم و از دولت چین می خواهیم که آب به آسیاب رژیم در حال فروپاشی جمهوری اسلامی ایران که نظامی اشغالگر است نریزد.

 

1- حركة النضال العربي لتحرير الأحواز (جنبش آزاديبخش الأحواز)

2- حزب دمكرات آزربايجان جنوبي

3- حزب مركزي آزربايجان AMP

4- تشكيلات مقاومت ملى آزربايجان-ديرنيش

5- حزب مردم بلوچستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا