مسئولین در انتظار تخریب آواربر سر دانش آموزان هستند/ نزول کیفیت آموزشی مشکلی لاینحل در چابهار/ مرمت وساخت مدارس مطالبه مهم و اول مردم از دولت

مدارس تخریبی در شهرستان چابهار مشکلی بسیار بزرگ برای سیستم کیفی آموزش و پرورش دشتیاری و چابهار ایجاد کرده است و ساخت و مرمت مدارس در جنوب استان یکی از مطالبات مهم مردم از مسئولین و دولت است.

به گزارش چهاربهاران، عدالت آموزشی از مباحث بسیار مهم توسعه آموزشی پایدار در هر جامعه ای است. سیستم آموزش‌وپرورش باید متناسب با این نابرابری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کند. همچنین رویکرد اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را عدالت تربیتی می‌داند.

اگر نظام نتواند عدالت آموزشی را تعمیم دهد قطعا شکاف طبقاتی و فاصله طبقاتی زیاد خواهد شد و نارضایتی و نابهنجاری در سیستم به ‌وجود خواهد آمد؛ بنابراین هرچه این پدیده بیشتر تعمیم پیدا کند و برای گسترش و بسط آن هم‌اندیشی شود قطعا به پایداری اجتماع کمک خواهد شد و جامعه پیشرفت و توسعه پیدا خواهد کرد.

دیر بازی است که مدارس تخریبی در شهرستان چابهار مشکلی بسیار بزرگ برای سیستم کیفی آموزش و پرورش دشتیاری و چابهار ایجاد کرده است هر چند گامهای بسیار خوبی نه از طرف نوسازی مدارس بلکه از کمکهای خیرین مدرسه ساز و بعضی از گروه های جهادی در این راستا برداشته شده است در مشارکت در مدرسه سازی و حرکت لاک پشتی نوسازی مدارس استان و نالیدن از بودجه و اعتبار سرونشت این مدارس در دست تقدیر سپرده شده است.

گویی مسئولین عادت کرده اند پس از اتفاق به فکر چاره شوند، تحصیل در مدارس تخریبی و خطرات ناشی از آن که بماند نبود وسایل سرمایشی نیز بر این مشکلات افزوده است.

به گفته افراد بومی روستا ها برخی مدارس حتی سرویس بهداشتی ندارند و دانش اموزان در ساعات غیر کلاسی به منزل مراجعه و دوباره برمی گردند.

چگونه می توان انتظار داشت در چنین اوضاع و احوالی کودکان این خطه از میهن عزیزمان با توجه به شرایط بد اقتصادی و از جمله کیفیت پایین محل آموزش از پایه پنجم وششم به بعد ترک تحصیل می کنند.

بالا رفتن تحصیلات جوانان به زعم اکثر جامعه شناسان موجب افزایش تعاملات اجتماعی و در نتیجه کاهش خشونتهای اجتماعی خواهد شد و بر عکس آن شاهد انواع کجروی ها و ناهنجاریهای اجتماعی خواهیم بود.

نتیجتا دولت باید با اولویت ساخت و مرمت این مدارس را در دستور کار خود قرار دهد ودر میان مدت شاهد آثار این اقدام بجا در جامعه باشند.

سعیدزین الدینی دهیار کمب چابهار گفته بود؛ تعداد 7 مدرسه در این روستا با حدود 700 دانش آموز با شرایط بسیار فجیع در حال تحصیل هستند.

به گفته زین الدینی؛ به روستا کمب به دلیل اراضی تصرقی توسط دولت امکانات داده نمیشود هرگونه بی توجهی پذیرفته می شود به جز به توجهی به پیشرفت آموزش، اینها آینده سازان این منطقه هستند و با این شرایط چطور می توانند باعث آبادانی کشور شوند.

نهایتا آیا کمک به کیفی سازی آموزش به فرزندن این مرز و بوم که به دلایل مختلف مهاجرتی، فرهنگی و اقتصادی در حاشیه شهرستان چابهار مستقر هستند نوعی مشروعیت بخشیدن به این منطقه است یا کمک به مردم و توسعه پایدار این مناطق.

شایسته است مسئولین پس از انتخابات به دور از فضای انتخاباتی و تبلیغاتی خود خدمت به محرومین که به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مسئولین خادم ملت هستند کمر همت ببندند و به یاری مستضعفین محرومین بشتابند که در صورت اتفاق و حادثه برای دانش اموزان گناهی نابخشودنی مرتکب گشته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا