مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل: گورخوابی در سیستان نه تنها وجود دارد بلکه بسیار چشمگیر است.

در حالی موضوع ۵۰ گورخواب تهرانی به‌سرعت رسانه‌ای شد و مردم و مسئولان دست در دست هم برای آن‌ها گرمخانه ایجاد کردند که هنوز بعد از گذشت چند سال به حال بیش از ۱۰۰۰ گورخواب زابل فکری نشده است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل با اشاره به تکذیب موضوع گورخوابی سیستان توسط مسئولان استان، گفت: گورخوابی در سیستان وجود دارد و نباید با هیاهوهای رسانه‌ای وجود آن را تکذیب کرد.

محمدجواد عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: گورخوابی در سیستان وجود دارد و نباید با هیاهوهای رسانه‌ای وجود آن را تکذیب کرد. مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل افزود: معاون محترم استاندار چه خبر را تکذیب کنند و چه نکنند این مسئله به صورت جدی در سیستان وجود دارد و باید برای رفع این مسئله چاره جست.

وی خاطرنشان کرد: از معاون استاندار دعوت می کنیم که به سیستان سفری هر چند کوتاه داشته باشند و از نزدیک منطقه را رصد کنند؛ مطمئنا در قبال این مسئله نظر خود را تغییر خواهند داد و متوجه خواهند شد که گورخوابی در سیستان نه تنها وجود دارد بلکه بسیار چشمگیر است. عمرانی تاکید کرد: اقداماتی که ایشان در قبال جمع آوری گورخواب ها در گرمخانه ها بیان کردند صحیح است اما کافی نیست. بیان برخی مسئولین اجرایی استان در قبال مشکلات سیستان به نوعی است که انگار از تهران نظر خود را اعلام می ‌کنند و در جریان مسائل و مشکلات استان نیستند.

این فعال دانشجویی گفت: بیکاری در جوانترین استان کشور بیداد می کند و مشکلات اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی و اجتماعی نظیر گورخوابی ایجاد کرده است. کاش بیشتر به این منطقه توجه شود و مورد توجه قرار بگیرد. عمرانی اظهار داشت: اقدام اخیر وزیر کشور در سفر به سیستان می تواند شروع یک اتفاق خوب و امیدبخش باشد. دیگر وزرا هم باید از این منطقه بازدید داشته باشند و سیستان را در سفرهای‌ کاری خود در اولویت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اینکه بیان شده گورخوابی اصلا در زابل و سیستان وجود ندارد تنها پاک کردن صورت مسئله است. یک الی دو بار در ماه، برخی دانشجویان با حضور در بین گور خواب‌های زابل پخش غذای گرم دارند و امید است در آینده نزدیک شاهد همراهی مسئولین باشیم و مسلما آن گورخواب هایی که وجودشان در زابل تکذیب شده در این همراهی عیان خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا