معاون امنیتی سیستان و بلوچستان: امنیت استان در بهترین شرایط است

تأکید معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیتان و بلوچستان بر وضعیت مطلوب امنیتی این بخش از ایران در سال جاری نیز در حالی است که از اول فرودین ۱۳۹۴ تا کنون درگیری‌های مسلحانه مختلفی در این استان رخ داده است.
معاون امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان وضعیت امنیتی این استان را “در بهترین شرایط” توصیف کرد. یک روز پیشتر در پی درگیری نیروهای امنیتی با یک کاروان بزرگ قاچاق مواد مخدر در این استان یک مرزبان کشته شد.

 

علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۴ امنیت این استان در بهترین شرایط قرار داشته است.

میرشکاری سه‌شنبه (۹ تیر/ ۳۰ ژوئن) در گفتگو خبرگزای فارس با اشاره به دستگیری هشام عزیزی با اسم مستعار ابوحفص البلوشی، ‌رهبر گروه انصارالفرقان “توسط سربازان گمنام امام زمان” تأکید کرد: «امسال توفیقات بسیار خوبی در مباحث امنیتی در سیستان و بلوچستان کسب شده است.»

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیتان و بلوچستان گروه انصارالفرقان را مسئول ترور‌، راه‌بندی و ایجاد رعب و وحشت در سیستان و بلوچستان و افزود که با انهدام این گروه مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره کشف و ضبط شده است.

او تصریح کرد: «سال گذشته امنیت استان در بهترین شرایط قرار داشته و امسال نیز وضعیت امنیتی منطقه مطلوب و مثبت ارزیابی می‌شود.» این مقام امنیتی از تلاش‌های “سربازان گمنام امام زمان”، نیروی انتظامی استان، سپاه و مرزبانی تقدیر کرد.

این مصاحبه یک روز پس از آن منتشر شد که فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشته شدن یک مرزبان هنگ مرزی سراوان در درگیری با قاچاقچیان مسلح خبر داد.

کشته شدن یک مرزبان ایرانی در درگیری با قاچاقچیان مسلح

سرتیپ رهام‌بخش حبیبی اعلام کرد که این هنگ مرزی از قصد یک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله به داخل کشور آگاه شده و آنها را محاصره کرده بود که آنها “بدون توجه به هشدارهای پلیس به سمت مأموران تیراندازی کردند”.

به گفته فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در این حادثه “ستوان دوم اسحاق سیاسرمقدم” کشته شده است. به گفته این مقام ارشد مرزبانی سیستان و بلوچستان در این عملیات، قاچاقچیان مسلح یک تن و ۶۷۰ کیلو مواد مخدر، تعدادی چهارپا، چهار دستگاه تویوتا و سه دستگاه موتور بر جای گذاشته و متواری شدند.

بیشتر بخوانید: بازگشت ترور و خشونت به سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تأکید کرد که ایران اعتراض شدید خود را به پاکستان به‌دلیل عدم نظارت و کنترل مرزها و همچنین کمرنگ بودن مقابله با فعالیت گروهک‌ها و قاچاقچیان مسلح به این کشور اعلام کرده است.

DW.COM

معاون امنیتی وزارت کشور: چهار تیم تروریستی در شرق کشور متلاشی شدند

 

ناآرامی در ایرانشهر “کنترل شد”

در پی تعقیب یک خودروی حامل سوخت قاچاق توسط نیروهای امنیتی و تیراندازی به آن این خودرو واژگون شد و دو سرنشین آن کشته شدند. پس از این حادثه مردم محل دست به اعتراض زده و دو دستگاه خودروی دولتی را به آتش کشیدند. (11.05.2015)

جیش العدل: ۱۸ تن از نیروهای سپاه قدس را به اسارت گرفتیم

گروه “جیش العدل” با انتشار بیانیه‌ای در سایت “عدالت نیوز” ادعا کرد که ۱۸ تن از نیروهای سپاه قدس را به “اسارت” گرفته است. مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس این خبر را تکذیب کرد. (20.04.2015)

بازگشت ترور و خشونت به سیستان و بلوچستان

همزمان با اوج‌گیری اختلافات ایران و عربستان بر سر یمن، موج جدیدی از ترور در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است. امام جمعه اهل سنت زاهدان به دویچه وله می‌گوید مشکلات را می‌توان از طریق “قانون و گفت‌وگو” حل کرد. (14.04.2015)

 

تأکید معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیتان و بلوچستان بر وضعیت مطلوب امنیتی این بخش از ایران در سال جاری نیز در حالی است که از اول فرودین ۱۳۹۴ تا کنون درگیری‌های مسلحانه مختلفی در این استان رخ داده است.

از فروردین تا کنون هشت مرزبان ایرانی در منطقه “پیشین” و “باهوکلات” سیستان و بلوچستان در جریان حمله افراد مسلح کشته شدند.

دو مامور مخابراتی سپاه پاسداران در کوه بیرک شهرستان مهرستان ترور شدند و تعقیب یک خودروی حامل سوخت قاچاق در ایرانشهر توسط ماموران امنیتی، واژگون شدن این خودرو و مرگ راننده آن نیز موجب ناآرامی‌هایی در این شهر شد

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا