معضل بزرگ سیستان و بلوچستان؛ کولی‌ها میهمان ناخوانده و بی بضاعت، خیابان اصلی ایرانشهر+ تصاویر

(خواننده گرامی و هموطن عزیز، این در حالیست که نظام استبدای و خون آشام ولایت فقیه، پول بی زبان مردم ایران را برای ساختن بیمارستان و خانه های مسکونی و اماکن تفریحی و فرهنگی، برای مردمانی در کشورهای ونزوئلا در آمریکای جنوبی و در نیجریه در آفریقا برای رفاه شیعیان آن کشور و در لبنان برای حزب الله لبنان در جنگ نیابتی سوریه و انصارالله گروه حوثی ها در جنگ نیابتی در یمن برای کشتن و آواره کردن مردمان بیگناه و بی پناه، خرج و هزینه می کنند!)
ایرانشهر- حدود ۱۰ سال است که تعدادی کولی از استان همجوار سیستان و بلوچستان مهاجرت کرده و در یکی از خیابان اصلی ایرانشهر چادر زده و مشکلاتی را برای اهالی شهر بوجود آورده اند.
به گزارش خبرنگار مهر تعدادی از مهاجرانی که به شکل کولی از استان همجوار به ایرانشهر آمده اند،بیش از ده سال است در یکی از خیابان های اصلی شهر چادر به پا کرده و چهره نازیبایی به لحاظ بصری به این شهر داده اند.

این میهمانان ناخوانده هم اکنون ساکن خیابان ابوذر ایرانشهر بوده و فرزندانشان نیز در مدارس همین محله درس می خوانند ولی به گفته تعدادی از اهالی این محله چادر آنها پاتوق جوانان و نوجوانان بعضا خلاف کار بوده و گاهی دعوا نیز چاشنی کار آنها است.

بامری از اهالی این محله در مصاحبه باخبرنگار مهر می گوید: کولی ها قریب به ۱۰سال است که در اینجا حضور دارند و اصلا مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. آنها پسآب و فاضلاب را درخیابان رها می کنند که منظره ای بسیاراسف باری ایجاد کرده و حشرات و حیوانات موذی را به این محل جذب می کند.

ریگی یکی دیگر از اهالی این منطقه تصریح می کند: زمانی که شامگاه قصد عبور از این محله و خیابان را داریم نگران حمله سگ‌های آنان هستیم که در کنار چادر خود از آنها نگهداری می کنند.

آهوپا بخشدارمرکزی ایرانشهرکه در همسایگی این کولی ها زندگی می کند نیز در این باره می گوید: مدت ۳سال است که بنده درجوار این کولی ها سکونت دارم و با مشکلات اقامت آنها در این منطقه آشنا هستم و در عین حال همیشه پی گیر جابجایی محل اقامت آن ها از این منطقه شهر بوده ام.

بخشدار مرکزی ایرانشهر درپاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که علت تاخیر در جابجایی آنها از این خیابان اصلی شهر چیست، بیان کرد که: اراده ای قوی درمسئولین مربوطه وجود ندارد چون می توانستند از طریق اعمال فشار برروی صاحبان املاک، آنها را مجبور به تخلیه محدوده تصرف شده کنند.

امینی فرد شهردار ایرانشهر نیز در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که چرا تاکنون اقدامی برای جابجایی این افراد از خیابان ابوذر به منطقه ای مناسب تر صورت نگرفته است، اینگونه بیان کرد که چند روز پیش با فرماندار از این محل بازدیدی داشتیم که آن شا الله ازهفته آینده عملیات جابجایی آنها آغاز خواهد شد.
از تمام معضلات و مشکلات اقامت این افراد در ایرانشهر که شامل رعایت نکردن بهداشت، ایجاد آلودگی بصری و …. که بگذریم استفاده قانون شکنانه آنها از برخی مظاهر فساد مثل شبکه های تلویزیونی ماهواره ای نیزقابل تامل است. ایرانشهر شهری فرهنگی و مذهبی است که استفاده از برنامه های ماهواره ای به عنوان یک ضد ارزش در این جامعه محسوب می شود و مردم این شهر چنین مظاهری را از فساد بر نمی تابند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا