مهمانسراهای دولتی معضل صنعت هتلداری سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: مهمانسراهای دولتی معضل صنعت هتلداری سیستان و بلوچستان شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار داشت: کیفیت خدمات از مهمترین مباحث در رقابت پذیری مراکز اقامتی در صنعت هتلداری است بنابراین هتل‌ها باید با آگاهی از انتظارات مسافران کیفیت خدمات خود را ارتقا بخشند.

وی افزود: ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و تاریخی در استان وجود دارد که با تأمین زیرساخت‌های اولیه و مشارکت همه دستگاه‌های متاثر در صنعت گردشگری و فعالان بخش خصوصی خدمات مناسب تری به مسافران ارائه شود تا ضمن ایجاد رضایت در مسافران و گردشگران در طول سال، نگاه‌ها را نسبت به استان تغییر دهیم.

میرحسینی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ گردشگرپذیری گفت: ایجاد فرهنگ اقامت در هتل، آموزش تخصصی کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی، استانداردسازی مراکز اقامتی و نیز برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی ازجمله برنامه‌های سازمان در راستای تقویت صنعت هتلداری است.

در ادامه محمود صالح زهی رئیس جامعه هتلداران استان در سخنانی به بیان مشکلات و مسائل هتلداران پرداخت و اعلام کرد: مشکل پرداخت میزان حق بیمه کارکنان مراکز اقامتی، مالیات‌های پرداختی و نیز وجود مهمانسراهای دولتی از جمله مشکلات اصلی این بخش است که انتظار می‌رود با تغییرات جدید اتفاق افتاده در میراث فرهنگی پیگیری و نسبت به حل آنها اقدام شود.

همچنین سایر مدیران هتل‌ها و واحدهای اقامتی خواستار پیگیری عاجل مشکلات خود در کوتاه مدت شدندو اعلام داشتند: مهمانسراهای دولتی معضل صنعت هتلداری استان سیستان و بلوچستان بوده که این موضوع باعث کاهش ظرفیت اشغال هتل‌ها شده و هزینه‌های زیادی را به هتلداران تحمیل کرده و اگر این مهمانسراها همچنان پابرجا باشد باعث آسیب جدی و نهایتا تعطیلی واحدهای اقامتی بخش خصوصی خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا