مولانا عبدالحمید: زاهدان متعلق به همه ملت ایران است

زاهدان متعلق به همه ملت ایران است. لذا ورود به شهر زاهدان حق همه ایرانیان است و نیاز به گذرنامه ندارد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به گزارشات مردمی مبنی بر وجود برخودهای سلیقه ای در ایست بازرسیهای ورودی شهر زاهدان اظهار داشت: شکایاتی دریافت شده که در ایست بازرسیهای شهر زاهدان برای کسانی که از مناطق بلوچستان، شمال استان سیستان و بلوچستان، خراسان، کرمان، گلستان و سایر نقاط کشور قصد ورود به شهر زاهدان را دارند، سختگیری بعمل آمده مانع ورود مردم به زاهدان می شوند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در واکنش به این موضوع خاطرنشان کردند: زاهدان متعلق به همه ملت ایران است. لذا ورود به شهر زاهدان حق همه ایرانیان است و نیاز به گذرنامه ندارد.
وی با اشاره به برخورد نیروهای نظامی و امنیتی با افراد دارای محاسن و چهره مذهبی، افزود: این در حالی است که کشور ما یک کشور دینی و اسلامی است و بخش بزرگی از مسئولین کشور ما، در رأس آنها رهبر معظم انقلاب، چهره مذهبی داشته و دارای محاسن هستند.
مولانا عبدالحمید با اشاره به برخوردهای سلیقه ای ماموران نیروی انتظامی و تیراندازی بسوی شهروندان زاهدانی گفت: اینگونه حوادث شکایات مردم را در پی داشته و خواستار برخورد مراجع قضایی با متخلفان شد.
امام جمعه اهل سنت شهروندان و مسئولین را به رعایت قانون و قانونمداری توصیه کردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا