مولانا عبدالحمید: سازمان قضایی نیروهای مسلح با خاطیان به‌صورت جدی برخورد کند

مولانا عبدالحمید از برخی اقدامات “خلاف قانون و مقررات” در نیروهای مسلح، از دست‌اندرکاران سازمان قضایی نیروهای مسلح درخواست کردند برای اجرای عدالت تلاش کنند تا حق مردم ضایع نشود.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه‌های جمعه اهل‌سنت زاهدان (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ – ۶ شعبان ۱۴۳۷)، با اشاره به وجود گلایه‌هایی در میان مردم از برخی نیروهای مسلح، اظهار داشتند: متأسفانه گاهی مشکلاتی پیش می‌آید و بعضی نیروها موجب خسارت‌های جانی و مالی برای مردم می‌شوند.

ایشان تأکید کردند: هیچ قشری در جامعه صد درصد پاک و مصون نیست و ممکن است در هر قشری حتی درمیان علما، دانشگاهیان و دانشجویان افراد خاطی باشند. همچنین نیروهای مسلح و انتظامی که خدمت می‌کنند، ممکن است درمیان‌شان افرادی باشند که انقلاب اسلامی را قبول نداشته باشند.

عالم برجسته‌ی اهل‌سنت کشور در ادامه افزودند: امکان دارد چنین افراد متخلفی در بدنه نیروهای مسلح تلاش کنند تا مردم خوب را ناراض و دلخور کنند. لذا اگر موردی پیش می‌آید و مردم دچار خسارت می‌شوند، با متخلفین به‌صورت جدی برخورد شود.

ایشان ادامه دادند: باید با متخلفان برخورد شود تا مردم تسلی حاصل کنند و مطمئن باشند که عدالت اجرا شده است، اجرای عدالت بسیار مهم و حیاتی است. با اجرای عدالت، امنیت حاصل می‌شود و اخوت و برادری تحکیم می‌شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در حالی از برخورد جدی خاطیان حرف می زند که روز قبل دو شهروند زاهدانی باتیر اندازی مستقیم ماموران امنیتی جان خود را از دست دادند و صرفا بنابر گزارشهایی که به کمپین فعالین بلوچ رسیده است در “سال گذشته دستکم ۴۳ نفر کشته و زخمی شده اند. از این تعداد ۳۲ نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شده اند که ۶ تن از آنها زن و کودک” هستند.

لازم به ذکر بخاطر “سختی ها و پیچیدگی های” موجود در امر گزارشگری در استان سیستان و بلوچستان صرفا “بخشی از موارد کشته و زخمی”در استان می باشند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا