نامه تسلیت مردم گرم بیت بلوچستان به خانواده 6 جوان کُرد اعدام شده اهل سنت

مراجع تصمیم گیری و امنیتی در ایران، ازاهدا «تندیس مهر» کمیسیون حقوق بشرکانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ایلام به «مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی» ممانعت به عمل آوردند.
به گزارش«سحام»، این تندیس که توسط کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری، همه ساله درمراسمی به «کنش‌گران حقوق بشردرایران» اهداء می‌شود، امسال نیز قرار بود در تهران و با حضور کنش‌گران و فعالین حقوق بشر به مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» اهداء شود.

کمیسیون حقوق بشرکانون وکلای دادگستری ایلام و کرمانشاه درنظر داشت این تندیس را به‌خاطر تقدیراز«فعالیت‌های مداوم انسان دوستانه» و«تلاش برای برقراری وحدت و آرامش میان شیعه و سنی» به «مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی» امام جمعه اهل سنت زاهدان اهداء کند.

نیروهای امنیتی از این مراسم که قرار بود ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ در«فرهنگ‌سرای فردوسی» تهران برگزارشود، ممانعت به عمل آوردند.

براساس گزارشات رسیده به«سحام»، مامورین امنیتی با احضار مسئولین برپایی این برنامه و تحت فشار قراردادن آنان، برگزاری این برنامه را منتفی اعلام کردند.

پیش‌تر ازعزیمت«مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی» به سفرحج و شرکت در کنفرانس انجمن جهانی اسلام(رابطه العالم الاسلامی) که قراربود در سوم اسفندماه ۱۳۹۳ با حضوراین شخصیت برجسته جهان اسلام برگزارشود، ممانعت به عمل آمده بود.

این تندیس پیش‌از این به مرحوم دکتر«کاتوزیان» پدرعلم حقوق ایران، دکتر«ممتاز» عضوارشد کمیته حقوق وزارت خارجه درمسائل انرژی هسته ای، «پرویز پرستویی»، و«شهرام ناظری» تعلق گرفته‌ بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا