نامه سرگشاده به رسانه های خبری مطرح فارسی زبان در خصوص پوشش خبری به موضوع حذف نام “بلوچستان” از مراودات اداری برخی از ارگان های دولتی در استان سیستان و بلوچستان

مسلما در جریان هستید که در ماه های اخیر بحث تقسیم استان “سیستان و بلوچستان” با پیشنهاد میرمرادزهی نماینده سراوان به رئیس جمهور آغاز و باعث نگرانی مردم شد تا جایی که انتقادها به شکل فزانیده ای به سمت این نماینده مجلس رفت و ایشان مجبور به عقب نشینی از طرح پیشنهادی خود شدند.

دیگر نمایندگان محترم استان سیستان و بلوچستان چون پشنگ ریگی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده خاش هم به شدت با این طرح مخالفت کردند….

بعد از عبور نسبی از این مساله، بار دگر “حذف نام بلوچستان” در برخی از اسناد رسمی ادارات باعث نگرانی مردم شد و به همین خاطر کاربران شبکه های اجتماعی این خطه ، از مسئولان نسبت به “حذف نام بلوچستان” در برخی از اسناد اداری ارگان های دولتی توضیح خواستند.

چرا که در برگه های این ادارات فقط نام “سیستان” درج شده بود و نام “بلوچستان” حذف شده بود.
این در حالی است که “بلوچستان” اسم تاریخی این منطقه است و سیستان بعدا به آن اضافه شده است و وانگهی سیستان فقط 8 هزار کیلومتر مربع از 188 هزار کیلومتر مربع از استان “سیستان و بلوچستان” را تشکیل می دهد و نه بیش…

پیشتر مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان هم در مورد حذف نام بلوچستان واکنش نشان داده بودند و این بار اکثر نمایندگان بلوچ استان ، روشنفکران، علما و جوانان وارد گود شدند.

اقای جمشیدی نژاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این مورد واکنش نشان دادند.

از نمایندگان مجلس ابتدا محمد سعید اربابی نماینده ایرانشهر، و بعد از ایشان آقای یعقوب جدگال نماینده چابهار و بعد از ایشان آقای د. کاشانی نماینده زاهدان هر کدام به نحوی به این موضوع پرداختند.

مولانا عبدالحمید هم مجددا در مصاحبه با “کمپین فعالین بلوچ” خواستار اصلاح حذف نام “بلوچستان” از مراودات اداری شدند.

و اکنون در صحن علنی مجلس نماینده چابهار از رئیس جمهور توضیح خواست و بعد از ایشان محمد سعید اربابی هم در پیامی این مطلب را تایید و از مردم خواستند آرامش خود را حفظ کنند.

با توجه به تمام این موارد ما “مردم بلوچستان” از خبرگزاری های معروف چون، بی بی سی فارسی، دویچه وله فارسی، العربیه فارسی، فرانس 24 فارسی ،رادیو فردا، رادیو زمانه و کلیه رسانه ها و سایت های رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی انتظار داریم به این مساله بپردازند و زوایای این موضوع را مورد بحث قرار دهند تا باعث تسلی نگرانی عمومی مردم شود.

اگر این موضوع را صرفا از جنبه خبری بررسی کنیم، یکی از مهمترین اخبار منطقه بلوچستان بعد از اعدام 16 زندانی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان در انتقام به کشته شدن نیروهای مرزبانی در سراوان محسوب میگردد.

لذا با طرح و بررسی کارشناسانه انگیزه های حذف نام “بلوچستان”
این موضوع را تا مطرح شدن در رسانه های معتبر پیگیری کنید.
با تشکر
–حبیب الله سربازی–
مدیر اجرایی “کمپین فعالین بلوچ”
Balochcampaign.com
17 تیر 93

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا