هیچ داعشی دستگیر نشده است/ دستگیری مدیرکل آرد و غله سیستان و بلوچستان/ متهم اصلی پرونده گمرک چابهار مدیر کل گمرک آن منطقه است

این مسئول وجود سلاح‌های مجاز و غیر مجاز را عامل مهمی در ناامنی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان به دو مشکل گرفتار است، یک وجود سلاح‌های غیرمجاز در دست مردم و دوم سلاح‌های مجازی که استفاده درست از آنها نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، محمد مرزیه روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران زاهدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون عناصر زیادی از گروهک های تروریستی دیگر در استان توسط اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی دستگیر شده اند اما خوشبختانه با وجود اقتدار بالای جمهوری اسلامی هیچ یک از مجموعه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی استان با اشراف اطلاعاتی اجازه ندادند عناصر داعش از سمت استان ما تهدید باشند و تاکنون اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی بر مرزهای خود تسلط لازم را دارد و ضمن تشدید مراقبت‌ها اجازه نمی‌دهد که این استان تهدیدی برای نظام باشد.دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های اداره‌کل غله سیستان و بلوچستان، گمرک چابهار و مؤسسه ازدواج آسان بیان داشت: متهم اصلی پرونده گمرک چابهار مدیر کل گمرک آن حوزه است که بعد از شش ماه بازداشت موقت در یک مقطع و دو ماه بازداشت موقت در مقطع دیگر هم اینک با قرار وثیقه سنگینی آزاد است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تصریح کرد: یک بخش از جرائم گمرک چابهار به حوزه نیروی انتظامی برمی گردد که در این زمینه مکاتبات لازم در حدود چند ماه قبل به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی صورت گرفته و از آنان خواسته شده بررسی های لازم را انجام و افراد مورد نظر را بعد از مشخص شدن به این نهاد معرفی کنند.
15 نفر از عوامل متخلف مؤسسه ازدواج آسان که اقدام به کلاه‌برداری از مردم سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف کرده بودند، دستگیر شده‌اند، مسئولان این مؤسسه نزدیک به 10 میلیارد تومان از مردم کلاه‌برداری کرده‌اند که با دستگیری و با فروش اموال آنها در تلاش هستیم، پول مردم را به آنها بازگردانیم.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: در پرداخت پول افراد شاکی اولویت با خریداران خودرو است که مبالغ زیادی را به این مؤسسه پرداخت کرده‌اند، بعد از این‌ها، شاکیان در زمینه هزینه عتبات عالیات برابر با لیستی که تعیین شده فراخوان شده است که مبالغ به آنها پرداخت می‌شود.
وی همچنین در رابطه با پرونده محکومان اداره غله سیستان و بلوچستان گفت: گزارشات مکرری نسبت به قاچاق آرد، تبانی در معاملات دولتی از جمله فروش سیلوی گندم، سردخانه و یک سری از منازل سازمانی به مجموعه های نظارتی رسیده بود که بعد از انجام تحقیقات اولیه منجر به دستگیری تعدادی از افراد شد.
وی ادامه داد: دراین راستا مدیر کل سابق این اداره و فروشندگان و خریداران آرد نیز در سطح استان دستگیر و تحقیقات از آنان انجام شد و هم اینک این پرونده با توجه به بازرسی های درحال انجام در اداره غله و جاهای دیگر منتظر نتیجه گزارش بازرسان است.
این مسئول وجود سلاح‌های غیر مجاز را عامل مهمی در ناامنی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان به دو مشکل گرفتار است، یک وجود سلاح‌های غیرمجاز در دست مردم و دوم سلاح‌های مجازی که استفاده درست از آنها نمی‌شود.
وی با بیان اینکه برای هر دو مورد قانون، مجازات‌هایی را تعیین کرده است و با افراد متخلف بدون اغماض برخورد می‌شود، ادامه داد: در یک سال گذشته آمار تیراندازی‌ها با سلاح مجاز و غیرمجاز در سطح استان بسیار زیاد شده است که اقدامات لازم برای جمع‌آوری سلاح‌ها توسط نیروهای انتظامی و امنیتی افزایش یافته است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا