وقتی فرصت تهدید و تبعیض بیداد کند اگر صاحب درخشانترین استعدادها باشی محکومی

عدالت نیوز:وقتی فرصت تهدید قلمداد شود و تبعیض جای عدالت را بگیرد حتی اگه ریاضی دان،نابغه تیراندازی و یا صاحب استعدادهای درخشان تری هم که باشید ارزشی ندارید مشکل اینجاست که بلوچی!!!!

مرتضی بلوچ برنده المپیاد لهستان و برنده جایزه طلا و دیپلم افتخار و درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه لهستان و کمریج و چندین تا دانشگاه معتبر دیگر در جهان اما: مرتضی بلوچ با وجود این افتخارات در دانشگاهی در کرمان بعلت عدم حمایت ونگاه تبعیض گرایانه مسئولین غیر بلوچ با هزاران امید و آرزو و موقعیت برای شکوفا شدن استعدادهایش و با مشکلات عدیده ای در حال تحصیل می باشد . چنین استعدادهایی فراوان در بلوچستان وجود دارند که به حاشیه امنی بدور از نگاه رسانه ها و نگاه مسئولین کشانده شده اند و بعلت فقر و عدم پشتوانه مالی مدرکشان در صندوق چوبی خاک می خورد . استعدادهای درخشانی که گاهی همچون پیرمحمد لاشاری(امیری) گرفتار تیر غ

غیب نهادهای نظامی میشوند.پیرمحمد لاشاری از نوابغ قرن، با مهارت تیراندازی با سلاح گرم در دو نوع کلانشیکف و کمری که هدف را بدون نشانه گیری در هوا و زمین هدف قرار می داد .این جوان بلوچ که در فضای مجازی بدنبال حامیانی برای حمایت از استعدادهایش بود اما فرصت نیافت تا استعدادهایش را به عرصه بین المللی بکشاند و فرصت جایش را به تهدید داد چون یک بلوچ بود و در مورخ 4 اسفندماه 1394 توسط نیروهای امنیتی رژیم به رگبار گلوله بسته شد.
بهترین تیم یکپارچه سازی سیستم هوایی

یم رباتیک هوایی عمود پرواز سراوان که در رقابت های بین المللی هوایی در کشور چین شرکت کرده بودند توانستند علاوه بر کسب مجوز شرکت در دوره آتی مسابقات ، جایزه اول “بهترین یکپارچه سازی سیستم هوایی” را نیز از آن خود نماید.در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۳۹۳آقای عبد الاحد پاكباز- ناصر نصرت زهي- محمد باسط درازهی از اعضاي تيم دانشگاه آزاد اسلامی سراوان پس از موفقیت در مسابقات بين المللي رقابت هوايي جایزه اول بهترین یکپارچه سازی سیستم هوایی این دوره از مسابقات را از آن خودکردند.اما حمایتی از سوی مسئولین دولتی صورت نگرفت .و دهها نمونه دیگراز افتخارات بلوچستان که به کنج فراموشی و خاموشی سپرده شده اند. امید است سرمایه داران بلوچ در جهت حمایت از سرمایه های ارزشی بلوچستان که جوانان پرشور و فعال در حوزه های مختلف علمی ،پژوهشی هستند نهایت همکاری و حمایت را بنمایند و با ایجاد صندوقی در جهت حمایت از فرزندان بلوچ برآیند. تا فرزندان بلوچ بتوانند با پشتوانه مردمی نه دولتی مراتب دانشگاهی را تا تحصیلات عالی بدون دغدغده مالی و حمایتی بگذرانند.ایجاد این صندوق حمایتی امید را در بین دانشجویان و دانش پژوهان بلوچ زنده و در آینده ای نه چندان دور شاهد رشد و شکوفایی استعدادها در همه عرصه های علمی خواهیم بود. استعدادهای درخشان بلوچستان نیازمند حمایت مردمی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا