پاسخ ملکه اردن به مجله فرانسوی شارلی ابدو

مجله شارلی ابدو طی یک کاریکاتوری عکس ایلان (کودک کورد سوری) را که ماجرای غرق شدن او در سپتامبر 2015 در سواحل ترکیه – یونان وجدان اغلب مردم جهان را تکان داد، رسم کرده و با عبارتی زیر آن نوشته است:« اگر ایلان زنده می‌ماند سرنوشت او در آینده چه بود… یک آزار دهنده جنسی زنان در آلمان».
شنبه 6 ربیع الثانی 1437هـ – 16 ژانویه 2016م
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream TypeLIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
Captions
captions off
English
تسهیم کردن به اشتراک گذاشتن
Balatarin
رابط مختصر
http://ara.tv/zvhbw
دبی-العربیه.نت فارسی
ملکه رانیا، همسر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن هاشمی روز جمعه، 15 ژانویه در پاسخ به کاریکاتور توهین آمیز مجله فرانسوی «شارلی ابدو» به ایلان کودک کرد سوریه که در سواحل ترکیه غرق شد، کاریکاتوری در حساب رسمی خود در توییتر و فیس بوک، رسمی خود منتشر کرد.

مجله شارلی ابدو طی یک کاریکاتوری عکس ایلان (کودک کورد سوری) را که ماجرای غرق شدن او در سپتامبر 2015 در سواحل ترکیه – یونان وجدان اغلب مردم جهان را تکان داد، رسم کرده و با عبارتی زیر آن نوشته است:« اگر ایلان زنده می‌ماند سرنوشت او در آینده چه بود… یک آزار دهنده جنسی زنان در آلمان».

ملکه رانیا با انتقاد شدید از این توهین این مجله به کودکی که مرگ او وجدان همه انسان‌های آزاده را تکان داد این کاریکاتور را نوعی بی حرمتی به کودکی او دانسته و در پاسخ نوشت :«اگر ایلان زنده می ماند چه بسا پزشک ماهری یا یک معلم مهربانی می شد».

اسامه حجاج کاریکاتوریست معروف اردن، پاسخ ملکه اردن را به صورت کاریکاتوری رسم کرده است.

ملکه رانا با تشکر از کاریکاتوریست اردنی، آن کاریکاتور را در صفحه توییتر و فیسبوک خود منتشر کرد. و در پایین کاریکاتور با زبان‌های عربی، فرانسوی وانگلیسی نوشت:«اگر ایلان زنده می ماند در آینده اینگونه می شد».

ایلان پسر بچه سه ساله کرد سوری است که در ماه سپتامبر سال 2015 در دریای مدیترانه غرق شد و تصویر جنازه او در سواحل ترکیه، جهان را متأثر کرد. وی یکی از آواره‌های جنگ داخلی سوریه بود که امواج دریا جسدش را به ساحل آوردند و یک عکاس زن ترک از وی عکس گرفته که این عکس موجی از واکنش‌ها را در دنیا برانگیخت.

مجله شارلی ابدو در کاریکاتوری تصویری از یک زن آلمانی مضطرب و وحشت زده از دو پناهجوی که تلاش می کنند او را آزار جنسی دهند کشیده و سپس تصویر ایلان کودک سوری را نیز در دایره به رسم کشیده و در کنار آن نوشته :« اگر ایلان زنده می‌ماند سرنوشت او در آینده چه بود؟ یک آزار دهنده جنسی زنان در آلمان».

اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی از مجله شارلی ابدو به شدت انتقاد و آن را به «نژادپرستی» متهم کردند. کاربران توییتر این کاریکاتور را مشمئز کننده و فاقد ذوق هنری دانستند.

این کاریکاتور توهین آمیز به پناهندگان سوری پس از حادثه کلن منتشر شده است.

گفته می شود شماری از مهاجرین و پناهجویان خارجی، هنگام مراسم جشن سال نوی میلادی در شهر «کلن» آلمان برای زنان مزاحمت ایجاد کرده‌اند.


مجله شارلی ابدو پس از به تصویر کشیدن پیامبر مسلمانان در ژانویه 2015 مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

Publisher: hd

Source: http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2016/01/16/پاسخ-ملکه-اردن-به-مجله-فرانسوی-شارلی-

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا