پیام همبستگی حزب مردم بلوچستان کمیته سوئد با حزب حیات آزاد کوردستان ( پژاک ) + ویدیو کلیپ تجمع

حزب مردم بلوچستان نهم ماه مئی (May) مصادف با روز معلم را به همه آموزگاران آزاده که کار آنها آموزش با عشق و ایثار برای ساختن جامعه ای که در آن انسانها با حقوق برابر در کنار یکدیگر زندگی ای با ارزش و مقام یک انسان داشته باشند را تبریک میگوید.

اشاعه دانش و آگاهی بهترین  شیوه برای تقابل با دیکتاتوری و خرافه است. در ایرانی که دمکراسی را تجربه نکرده، معلم در سخت ترین شرایط اقتصادی، اجتماعی قرار داشته و همواره مورد تهدید قرار میگیرد. در طی این تقابل طولانی بین روشنی و ظلمت در ایران، تعداد بیشماری از معلمان جان خود را از دست داده اند تا درخت دمکراسی، آزادگی و شیوه انسان زیستن را آبیاری کنند.

در این مبارزه طولانی بین روشنایی و ظلمت معلمین کرُد همواره پیشگام و پرچمدار بوده و شهدای بسیاری داده و تعداد بیشماری زندانهای قرون وسطایی شاه و شیخ را را تجربه نموده و هم اکنون تعدادی از معلمین کرُد، که باید به آموزش در کلاسهای آموزشی حضور داشته باشند در زندانهای مخوف جمهوری اسلامی به اسارت گرفته شده اند، که باید آزاد شوند.

اعدام و حذف فیزیکی معلمین در نظامهای دیکتاتوری ایران وسیله ای برای ارعاب و به سکوت کشاندن این انسانهای آزاده است، که عمیقاً مورد نفرت و انزجار مردم و جامعه گردیده و باید لغو گردد. لازم است جامعه دمکراتیک فردا ضمن گرامیداشت شهدا و قدردانی از زندانیان با پرداخت جبران خسارت، به آنان ادای دِین نماید.

حزب مردم بلوچستان بدین مناسبت یاد آنان را گرامی میدارد و به پاس بزرگداشت و احترام بر آن شهیدان، سر تعظیم فرود میآورد.

یاد شهیدان معلم کرد گرامی باد و زندانیان معلم کرد آزاد باید گردند.

حزب مردم بلوچستان – کمیته استکهلم

۹.۵.۲۰۱۹

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا