چندین کشته براثر تیراندازی پلیس ایران بر موتر حامل مهاجرین افغان در شیراز

شماری از مهاجرین افغان روز سه‌شنبه 19 سپتامبر 2017، در شیراز ایران بر اثر تیراندازی پلیس این کشور بر موتر حامل آنان جان باختند.

شماری از مهاجرین افغان روز سه‌شنبه 19 سپتامبر 2017، در شیراز ایران بر اثر تیراندازی پلیس این کشور بر موتر حامل آنان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری “افق”، شماری از مهاجران افغان به طور قاچاقی به طرف ایران رفته‌ بودند، هنگامی که موتر حامل آنها از شیراز به سوی تهران درحرکت بوده، هدف تیراندازی پلیس این کشور قرار گرفته و موتر از سرک منحرف شده که بر اثر آن شماری از این مهاجرین که باشندگان تخار افغانستان بودند جان باختند.

بر اساس این گزارش، تاکنون آمار دقیق از کشته شدگان این رویداد در دست نیست.

سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار به رسانه‌ها گفت:”اکثر باشندگان ولایت تخار به دلیل مشکلات اقتصادی و کم‌بودن هزینه به گونه قاچاقی به ایران سفر می‌کنند، زیرا آنها هزینه دریافت ویزه را ندارند، ما بارها از آنها خواستیم که برای جلوگیری از چنین رویدادها قاچاقی سفر نکنند”.

معلوم نیست که اجساد این افراد چه زمانی به افغانستان انتقال داده خواهد شد. با وجود شرایط سخت قانون کار برای مهاجرین افغان در ایران به نحوی که کمتر مهاجری به مجوز کار دسترسی پیدا می‌کند سالانه تعداد زیاد افغان‌ها به دلیل نبود اشتغال به دلیل مشکلات اقتصادی و کم‌بودن هزینه به گونه قاچاقی به ایران به ایران مهاجرت می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا