کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان: راسک گرمترین شهر کشور شد؛ “۵۰.۶ درجه سانتی‌گراد” بالای صفر بیشینه دمای راسک

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهر راسک در جنوب سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت گذشته با بیشینه دمای ۴۸ درجه و امروز نیز با بیشینه دمای ۵۰.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به عنوان گرمترین شهر کشور معرفی شد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد در 2 روز آینده وزش بادهای نسبتاً شدید شمال- شمال غربی در شهرهای منطقه سیستان علاوه بر خیزش گرد و خاک در این مناطق، تا اواسط روز از شدت گرمای هوای به طور موقتی می‌کاهد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت در نیمه جنوبی و به ویژه سواحل استان به علت وزش بادهای جنوبی در برخی نقاط گرد و خاک خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه دریای عمان در 2 روز آینده مواج است،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر کم فشار قوی بر جو استان، تداوم هوای گرم را تا روز دوشنبه به ویژه در نیمه جنوبی استان خواهیم داشت به طوری که روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده روزهای بسیار گرمی در سطح استان خواهد بود.

ملاشاهی گفت: راسک در 24 ساعت گذشته با بیشینه دمای 48 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر کشور و زاهدان با بیشینه دمای 41 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین مرکز استان کشور بودند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امروز نیز بیشینه دمای شهر راسک به 50.6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که باز هم گرمترین شهر کشور بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا