کشته شدن یک زن بلوچ در سرباز توسط نیروی انتظامی

به گزارش کمپین فعالین بلوچ نیمه شب جمعه 27 تیر 93 یک زن 40 ساله به نام “سید بی بی رسولی زاده” مشهور به “مرادخاتون” فرزند بنگل در شهرستان سرباز بخش آشار روستای “افشان” توسط ماموران نیروی انتظامی با ماشین زیر گرفته و در اثر جراحات شدید پیش از رسیدن به بیمارستان سراوان جان خود را از دست داد.

بنابر اطلاع گزارشگر کمپین؛ ماموران انتظامی که خود رو برادر زاده “سید بی بی” را به علت حمل سوخت مصادره کرده و به پاسگاه محل منتقل می کردند در مسیر راه با “سید بی بی” مواجه می شوند که با ایستادن در مسیر حرکت اتومبیل با اصرار از آنها می خواهد که خودرو را مصادره نکنند اما مامور بدون توجه به مسیر خود ادامه می دهد و با نام برده تصادف می کند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “سید بی بی” با این تصور که مامور وی را زیر نمی گیرد از مسیر راه کنار نمی کشد اما مامور بدون توجه به اصرار وی ، او را زیر می گیرد.

این منبع ادامه داد: بعد از کشته شدن “سید بی بی” مردم خشمگین به پاسگاه محل حمله می کنند و در پاسگاه را شکسته و به سمت ماموران سنگ پرت می کنند که برای آرام کردن وضعیت ده ها مامور نیروی انتظامی، مرصاد و سپاه به محل اعزام می شوند.

شایان ذکر است بسیاری از مردم مرزنشین بلوچ به علت بیکاری به شغل های کاذب فروش سوخت روی آورده اند و جمهوری اسلامی از آنها به عنوان ” قاچاقچیان سوخت” نام می برد. و سالانه ده ها نفر در حوادث مشابه کشته و زخمی می شوند اما برای حل این بحران روند قانونی درستی ایجاد نشده است.

این در حالی است که ده ها نفر از ماموران انتظامی در اقداماتی سلیقه ای و با دریافت “رشوه” از باربران سوخت امرار معاش می کنند و در صورت عدم پرداخت رشوه ، برخورد های خشنی با آنها دارند که بعضا حادثه افرین می شوند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا