کشف ۴٫۵ تن ذخیره جدید طلا در سیستان و بلوچستان

مدیر اکتشاف ایمیدرو از کشف ۴٫۵ تن ذخیره جدید طلا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، به نقل از خبرگزاری های داخلی، علی اصغرزاده که در گردهمایی مدیران ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: این ذخایر جدید، ‏ نتیجه اولیه فعالیت های جدید اکتشافی است که در ناحیه سیاه جنگل به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه فوق در نزدیکی. کوه تفتان قرار دارد گفت: ذخیره فوق حاصل پایلوت اکتشاف در مساحتی به وسعت ۱۳۰هکتار است. اصغرزاده ادامه داد: برنامه ایمیدرو اکتشاف در مساحت ۲۸ کیلومتر مربعی است که پیش بینی ها حکایت از وجود ۱۰ تن طلا در آن ناحیه دارد.

وی درباره اثر رفع تحریم ها بر فعالیت های اکتشافی اظهار داشت: با لغو تحریم ها شرکت های بزرگ جهان، تقاضای همکاری ارایه داده اند در حالی که پیشتر پاسخی به تقاضای شرکت های ایرانی نمی دادند.

مدیر اکتشاف ایمیدرو افزود: اخیرا در منطقه سیستان و بلوچستان با همکاری یک شرکت خارجی اطلاعاتی از ذخایر کرومیت در “چاه شند” به دست آمده که برای ادامه همکاری قرارداد جدید امضا خواهیم کرد.

سال گذشته نیز صدا و سیمامی جمهوری اسلامی از کشف دو معدن با ۱۰ میلیون تن طلا در زاهدان خبر داده بود.

کوه های بکر بلوچستان سرشار از معادن مختلف و قیمتی از جمله طلا، کرومیت، انتی موآن، عقیق، زمرد و غیره می باشند.

علیرغم آن اما استان سیستان و بلوچستان از محرومترین و فقیر ترین استان های کشور هست که بالاترین نرخ فقر و بیکاری و مشارکت اقتصادی در کشور را دارد.

آمار مدارس کپری و خشتی و گلی و خانواده های که بخاطر فقر و مشکلات اقتصادی از تحصیل فرزندانشان دور مانده اند نگران کننده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا