گرامیداشت سالگرد جمعه‌ی خونین زاهدان در دانمارک/ ویدیوی قرائت پیام حزب کومه‌له در حمایت از بلوچستان و اعلام همبستگی مردم کورد با مردم بلوچ

 

بعد از ظهر شنبه برابر با ۳۰م سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، و به دنبال فراخوان احزاب سیاسی و سازمانهای مردم‌ نهاد در دانمارک، مراسمی برای یادبود و گرامیداشت یاد و نام جانباختگان و قربانیان جمعه‌ی خونین زاهدان در شهر کپنهاگ برگزار شد.

جمعه، هشتم مهرماه سال گذشته و در پی فراخوانی برای اعتراض به کشته‌شدن #ژینا (مهسا) امینی و تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ توسط فرمانده انتظامی چابهار، مردم زاهدان دست به تجمع اعتراضی زدند که با رگبار گلوله‌های جنگی و شلیک نیروهای سرکوبگر امنیتی و نظامی، به خاک و خون کشیده شد.

بنا بر آمار مستقل، نزدیک به صد نفر در آن روز جانباختند. به ابتکار حزب مردم بلوچستان، و برای انعکاس ابعاد این جنایت و در محکومیت این کشتار جمعی همچنین بزرگداشت یاد جانباختگان، تجمع و آکسیونی در یادمان نخستین سالگرد کشتار جمعه سیاه زاهدان برگزار شد. شماری از اعضای حزب کومه‌له کردستان ایران- کمیته دانمارک، در این مراسم شرکت کردند و پیام حزب کومه‌له در حمایت از بلوچستان و اعلام همبستگی مردم کورد با مردم #بلوچ را به اطلاع حضار و شرکت‌کنندگان رساندند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا