گزارشهای از حمله جیش العدل به نیروهای سپاه

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، شامگاه پنجشنبه درگیری های در منطقه آسکان و کوهک سراوان گزارش شده است ساکنان محل از صدای تیراندازی شدید و درگیری مسلحانه خبر داده اند.

در همین زمینه جیش العدل یک گروه متشکل از شبه نظامیان مسلح مخالف حکومت در وبلاگ خود نوشته است که طی “دو عملیات” حمله به “خودروهای وابسته به نیروهای قدس سپاه” و حمله به “دو برجک در همان منطقه” 16 نفر را که بنا بر این بیانیه از “نیروهای وابسته به سپاه” بوده اند کشته است.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران روز جمعه 5 تیر در خبری از “عقب راندن تروریست ها” خبر داده که به گفته این سایت به “نیروهای بسیج مردمی متشکل از طوائف اهل سنت منطقه” حمله کرده بودند.
این خبرگزاری در ادامه نوشته است که در اثر “ایستادگی بسیج مردمی” “4 نفر از گروهک تروریستی کشته و تعدادی زخمی شده اند”. گروه جیش العدل در بیانیه خود اما این “عملیات” را “موفقیت آمیز” و بدون “تلفات” عنوان کرده است.
در سالهای اخیر گروه های مسلح مخالف دولت بارها به پاسگاه های مرزی و نیروهای سپاه حمله کرده اند این گروه هدف این حملات را بازپسگیری حق اهل سنت بلوچ و خودمختاری بلوچها که از حقوق خود محروم مانده اند عنوان می کند.
در چند ماه گذشته اما گویا این گروه تلفاتی را نیز متحمل شده است که ابتدا با کشته شدن عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی و رئیس گروه جیش النصر آغاز و سپس سعید ترکمان زهی سخنگوی این گروه نیز کشته شد.
همچنین تعدادی از اعضای این گروه در یک خانه تیمی در شهر سراوان پس از کشف خانه توسط ماموران سپاه مورد حمله قرار گرفت و تعدادی از نیروهای موجود در محل کشته و زخمی شدند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا