گزارشی از مشکلات درمانی؛ سیستان و بلوچستان رکورددارکمترین تعداد تخت در کشور/ ارتقا بخش درمانی، لازمه ی استقرار پزشک متخصص

در این گزارش آمده است: “مشکلات بهداشتی و درمانی مردم شهرستان دلگان بیشتر از آن است که با اعزام یک پزشک متخصص به این شهرستان بتوان گفت: تمام این مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد، از افتتاح نشدن بیمارستان 10 تخت خوابی شهرستان تا کمبود خودرو اورژانس در مسیرهای مواصلاتی دلگان و نبود خودرو در دهستان هودیان، همه و همه اینها مشکلاتی است که نیازمند تلاش و همت بسیار گسترده مسئولان بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان در جهت برطرف شدن آن است.
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از ندای آفتاب، در چند روز گذشته پایگاه خبری دلگان پرس در گزارشی به موضوع کمبود پزشک متخصص بخصوص در حوزه ی زنان این شهرستان پرداخت . در این گزارش آمده است: “مشکلات بهداشتی و درمانی مردم شهرستان دلگان بیشتر از آن است که با اعزام یک پزشک متخصص به این شهرستان بتوان گفت: تمام این مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد، از افتتاح نشدن بیمارستان 10 تخت خوابی شهرستان تا کمبود خودرو اورژانس در مسیرهای مواصلاتی دلگان و نبود خودرو در دهستان هودیان، همه و همه اینها مشکلاتی است که نیازمند تلاش و همت بسیار گسترده مسئولان بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان در جهت برطرف شدن آن است. سیستان و بلوچستان رکورددارکمترین تعداد تخت در کشور ایرج ضاربان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ندای آفتاب، با اشاره به اینکه در هیچ کجای کشور در مرکز درمانی پزشک متخصص حضور ندارد ادامه داد: در شهرستان دلگان نیز همین گونه است و تا زمانی که بیمارستان این شهرستان تکمیل نشود، استقرار پزشک متخصص امکان پذیر نیست. وی افزود: بیمارستان ده تخت خوابی دلگان در حال ساخت است و با بیش از85 درصد پیشرفت تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. همچنین بیمارستان شهرستان فنوج نیز با 70 درصد پیشرفت نیزدر حال ساخت است. ارتقا بخش درمانی، لازمه ی استقرار پزشک متخصص رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: هم اکنون در شهرستان های ایرانشهر، سرباز و نیکشهر پزشک متخصص جدید استقرار یافته اند. وی در خصوص کمبود پزشک متخصص در استان گفت: پزشکان متخصص بر اساس تعداد تخت های بیمارستان در هر منطقه مستقر می شود، درکشور به ازای هر هزار نفر، یک و هفت دهم تخت است و در استان این میزان حدود یک تخت است که کمترین تعداد تخت ها را شامل می شود. ضاربان با اشاره با اینکه بیشتر پزشکان متخصص در استان غیر بومی هستند گفت: با توجه به جمعیت 70 هزار نفری شهرستان دلگان استقرار پزشک متخصص زنان با شروع به کار بیمارستان این شهرستان دردستور کار است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا