گزارش شرکت اعضای حزب مردم بلوچستان در تجمع و راهپیمایی ژنو / ویدیو و تصاویر

گروه کثیری از ایرانیان مقیم سوئیس وحامیان سوئیسی از خیزش انقلاب زن- زندگی- آزادی، جهت همبستگی با مردم بپاخاسته داخل ایران، روز شنبه 21 ژانویه 2023 برابر با یکم بهمن ماه 1401، علیه رژیم جمهوری اسلامی در شهر ژنو به  تظاهرات و راهپیمایی پرداختند.

این تجمع اعتراضی به همت و همکاری “گروه با هم برای ایران”، “گروه فمنیست های ژنو”، “سندیکای اقدام برای ژنو”، “حزب کارگر ژنو”، “سندیکای خدمات رسانی ژنو”، “جنبش برای سوسیالیسم” و چند انجمن و سندیکای دیگر سوئیسی، ترتیب داده شده بود.

شرکت کنندگان ابتدا ساعت 14 بعد از ظهر، درمحل از قبل تعیین شده  برای جمع شدن، در میدان “مون بلان Mont Blane ” گردهم آمدند، شهردار شهر ژنو درمحل مذکور با ایراد سخنرانی کوتاهی حمایت و همبستگی خودش از خیزش مردم داخل ایران، را اعلام نمود.

پس از سخنرانی شهردار ژنو، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد، بنز، پرچم و عکس کسانی که در خیزش انقلاب-ژینا توسط ماموران سرکوبگر حکومت کشته شده اند، با سردادن شعارهای سلبی و ایجابی جهت حمایت از مردم داخل ایران، از میدان مون بلان  Mont Blane به سوی میدان “نوو Neuve” دریک مسیر تقریبآ سه کیلومتری به راهپیمایی پرداختند، تا ساعت 16 و 30 دقیقه عصر، در میدان “نوو” به شعار دادن و ایراد سخنرانی، در باره روند خیزش جاری ایران پرداختند.

در این تجمع اعضای “حزب مردم بلوچستان” مقیم سوئیس نیز با حمل پرچم بلوچستان و بنری، که منقوش به تصاویر شهیدان جمعه خونین 8 مهر ماه زاهدان بود، شرکت کردند و پیام “حزب مردم بلوچستان” در باره روند جاری خیزش ملّت بلوچ علیه جمهوری اسلامی و آنچه که در ایران بر بلوچستان میگذرد، توسط یکی از اعضای حزب مردم، کمیته سوئیس قرائت گردید.

یکشنبه دوم بهمن ماه 1401

22 ژانویه 2023

 

  

     

 

 

      

       

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا