یک بیمار می گوید: بدلیل ناتوانی در پرداخت هزینه، 102 روز در بیمارستان حبس شد / پخش مجدد

یک بیمار به نام محمد نعیم سنجری با نوشتن نامه به “مسئولین” خواستار پیگیری چرایی حبس 102 روزه اش در بیمارستان خاتم ایرانشهر شده است. بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر اما این موضوع را رد می کند.
این بیمار می گوید که بخاطر “عملهای جراحی غیر لازم” و مدیون شدن مبلغ 14 میلیون تومان و بخاطر فقر و عدم توانایی پرداخت آن، 102 روز اجازه خروج از بیمارستان به وی داده نشده اما زمانی که این موضوع به بیرون بیمارستان درز کرده و معتمدان محلی پیگیر ماجرا شده اند “بدون دریافت هیچ وجهی” سریعا وی را ترخیص کرده اند.

پیشتر خبرگزاری کار ایران ایلنا گزارشی در مورد تبعید سه کارگر بیمارستان خاتم به دلیل اعتراض به رفتار مسئولان با بیماران منتشر کرد که چند روز پس از آن توضیح و تکذیبیه بیمارستان خاتم را هم منتشر شد. اکنون اما خود بیمار نامه نوشته و شرایط خود را توضیح داده است.

این نامه به شرح ذیل است:

”اینجانب محمد نعیم سنجرزهی فرزند غلام ساکن شهرستان ولایی ایرانشهر بخش دامن روستای سرجوب که سه ماه قبل به دلیل اصابت گلوله (تیر ساچمه ای تفنگ بادی) جهت مداوا در بیمارستان خاتم ایرانشهر بستری شدم، اما متاسفانه با اینکه پزشکان مختلف بر بنده انواع عملهای جراحی را خودسرانه انجام دادند و هیچگونه بازدهی بر روی بدنم نداشته و به جای اینکه شرایط جسمی من بهتر شود، بدتر شد بعد از اینکه پزشکان کار خاصی را نتوانستند بکنند، بنده را با همین شرایط جسمی بد مرخص نمودند و کل هزینه این دو هفته بنده حدود چهارده ملیون تومان شد که من و خانواده ام به دلیل فقر و نداشتن پول توان پرداخت این مبلغ هنگفت را نداشتیم و با توجه به شرایط پولی نامناسب خانواده، بنده را بیش از سه ماه حدود 102 روز در بیمارستان خاتم گروگان کردند. جالب اینجاست که بیمارستان خاتم ایرانشهر جهت راهنمایی بیماران و همراهان خدمات ویژه ای را جهت مددکاری ارئه نمی کند. و در کل اصلا شخصی راهنمایی نمی کند.

در تاریخ 11/7/94 پس از افشاگری پرسنل بیمارستان و با حمایت آقای … و پیگیری محلی توسط علمای مذهبی و معتمدین روز بعد بدون دریافت هیچگونه وجهی بنده را سریعا از بیمارستان ترخیص نموده و گفتند سریع بیمارستان را ترک بکنید و یا اینکه به مادرم گفتند فرزندتان را زندانی می کنیم!

بعد از ترخیص از بیمارستان خانواده ام با قرض از همسایگان جهت ادامه درمان به مرکز درمانی مجهزتر یزد مراجعه نمودم، که در بیمارستان شهید صدوقی شهرستان یزد دو شب بستری شدم و در آنجا به بهترین شیوه بنده را معاینه نمودند و دکتر بنده بعد از ویزیت فرمودند هیچگونه عملی بر روی بدن شما لازم نبوده و بعد از بستری در این دو روز با پرداخت مبلغ سیزده هزار تومان مرخص گردیدم.

حال سوال من از مسولین، اینکه چرا این همه اختلاف فاحش در خدمات دهی؟! چرا بعد از اینکه از بیمارستان خاتم مرخص شدم مسولین دانشکده به بنده تهمت دزدی زدند؟! چرا با آبروی من و خانواده عزیز من بازی می کنند چرا مسولین بیمارستان خاتم ایرانشهر مثل شهرستان یزد خدمات پزشکی را به هموطنان ارائه نمی کنند؟ چرا در این شهرستان برنامه های دولت پیگیری و اجرا نمی شود؟

من و خانواده ام صحت و سقم کامل موارد یادشده را تائید می کنیم و از مراجع ذیصلاح قانونی پیگیری حق و حقوق خود را دارم.

محمد نعیم سنجرزهی بیمار بیمار مورد بحث

غلام سنجرزهی پدر محمد نعیم سنجرزهی

خیر النساء سنجرزهی مادر محمد نعیم سنجرزهی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا