یک جوان خاشی با گلوله مستقیم ماموران نیروی انتظامی کشته شد

به گزارش کمپین فعالین بلوچ محمد ریگی معروف به فرامرز روز چهارشنبه 28 آبان در حال انجام کارهای روزمره در یکی از خیابان های شهر خاش مورد شلیک مستقیم ماموران گشت نیروی انتظامی کلانتری 11 قرار گرفت که در اثر اصابت گلوله در ناحیه سر در دم جان سپرد.

ماموران نیروی انتظامی می گویند راننده خودرو به فرمان ایست توجه نکرده است اما همراهان “محمد ریگی” به عنوان شاهدان عینی این موضوع را رد می کنند.

نیاز محمد ریگی عموی محمد در تشریح ماجرا به کمپین فعالین بلوچ گفت: ساعت حوالی 9 شامگاه چهارشنبه محمد به همراه دو نفر از دوستانش با خودرو پژو در شهر در حال تردد بودند که گشت نیروی انتظامی به آنها ایست می دهد و آنها هم متوقف می شوند اما مامور نیروی انتظامی کلانتری 11 پس از اینکه محمد در ماشین را باز می کند که از آن خارج شود به سمت وی شلیک می کنند که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می گیرد.

نیاز محمد افزود: محمد سرباز وظیفه بود و در بسیج عباس آباد در 10 کیلومتری شهرستان خاش مسیر خاش – زاهدان مشغول خدمت سربازی و در این ایام در مرخصی به سر می برد.

وی همچنین گفت: ما از طریق فرمانداری پیگیر موضوع هستیم و هم فرمانداری و هم وزارت اطلاعات به ما قول داده اند که موضوع را مورد بررسی قرار دهند و فرد خاطی را محاکمه کنند.

عموی محمد در آخر گفت: متاسفانه این تنها اتفاق در این شهرستان نیست بلکه قبلا هم ماموران نیروی انتظامی خودسرانه به سمت شهروندان تیر اندازی کرده اند و این موضوع باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است پیشتر در اقدامی مشابه در تاریخ چهارشنبه 19 شهریور ماموران انتظامی خاش به سمت خودرو کارگر بلوچ به نام عبدالله مرادزهی آتش گشودند که در اثر آن عبدالله ، کشته و همسر و یکی از فرزندانش زخمی شدند.

اندکی بعد از این واقعه در تاریخ پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ماه ماموران پاسگاه دهپابید(از توابع بخش نوک‌آباد شهرستان خاش) به سمت خودرو پژو 405 تیر اندازی کردند که در اثر این شلیک و زخمی شدن راننده خودروی پژو از پل سقوط و منجر به سوختن سرنشینان در آتش شد که در این واقعه دو نفر از شهروندان بلوچ طائفه کهرازهی کشته شدند.

در واکنش به این اتفاقا مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه با ابراز نگرانی از برخوردهای سلیقه ای ماموران نیروی انتظامی اظهار داشت: در جاده خاش- زاهدان دو حادثه تیراندازی اتفاق افتاده بود و چند نفر در این حوادث جان باختند، که بسیار دلخراش و نگران کننده بود.

وی از مسئولان مربوطه خواست که با پیگیری موضوع باعث عدم تکرار اقدامات مشابهی در آینده شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا