جنگنده‌های ائتلاف عربی مواضع حوثی‌ها در نزدیکی فرودگاه صنعاء را بمباران کردند

به گزارش العربیة مواضع شبه‌نظامیان حوثی در نزدیکی فرودگاه صنعاء توسط جنگنده‌های ائتلاف عربی بمباران شد. فرودگاه صنعاء روز شنبه 2 دسامبر و در پی درگیری‌های شدید نیروهای حزب کنگره ملی یمن و شبه‌نظامیان حوثی، در اختیار نیروهای کنگره ملی قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف عربی صبح روز یکشنبه نیز 5 بار مواضع حوثی‌ها در بلندی‌های جنوب صنعاء از جمله تپه‌های الریان را بمباران کردند.

ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن روز شنبه 2 دسامبر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده بود که همه تحولات جاری در یمن را زیر نظر دارد. در این بیانیه همچنین آمده که انقلاب مردم یمن می‌تواند این کشور می‌تواند این کشور را از شر شبه‌نظامیان فرقه‌گرای تروریست ایران رها کرده و به دامن محیط عربی بازگرداند. ائتلاف عربی اعلام کرد که با تمام توان در همه زمینه‌ها از منافع ملت یمن حمایت خواهد کرد.

در چهار روز گذشته نیروهای حزب کنگره ملی و شبه‌نظامیان حوثی درگیری‌های خونینی در صنعاء داشتند و در این درگیری‌های بیش از 80 نفر کشته و 150 نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای حزب کنگره ملی، وابسته به علی عبدالله صالح روز شنبه توانستند در صنعاء کنترل فرودگاه بین‌المللی صنعاء، ساختمان وزارت دفاع، کمرگ، تلویزیون، خبرگزاری سباء و چند ساختمان دولتی دیگر را در اختیار بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا