اعدام جنایتکارانه زندانی سیاسی عبدالحمید میر بلوچ زهی همراه با ۲ زندانی دیگر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح امروز یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ همراه با ۲ زندانی دیگر  در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد .

روز شنبه ۶ دی  ماه ۱۳۹۹ زندانی سیاسی عبدالحمید میربلوچ زهی همراه با  ۲ زندانی دیگر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند. این ۳ زندانی از بندهای ۳ و ۴ بودند. سنین این زندانیان بین ۲۷ الی ۷۳ ساله بود. آنها بین ۲،۵ الی ۵ سال در زندان بودند. بامداد امروز حکم ضدبشری و قرون وسطایی اعدام آنها در محوطه زندان مرکزی زاهدان  به اجرا در آمد.آنها  روز چهارشنبه  ۳ دی ماه به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند.

زندانی سیاسی عبدالحمید میربلوچ زهی حدودا ۲۷ ساله آذر ۱۳۹۴ در منزل شخصی خویش در شهر ایرانشهر دستگیر شد و به مدت ۴.۵ ماه در سلولهای انفرادی شکنجه گاه اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات زاهدان تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت. سپس به بند ۳ زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

همزمان با اعدام زندانی سیاسی عبدالحمید میربلوچ زهی ۲ زندانی عادی دیگر به اتهام داشتن مواد مخدر اعدام شدند: اسامی ۲ زندانی که امروز ۶ دی ماه در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند به قرار زیر است:

۱- مهربان براهویی، ۴۳ساله، نزدیگ به ۳ سال در بند ۴ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود. او به اتهام داشتن مواد مخدر اعدام شد

۲- خداد نوهتانی، ۷۳ ساله از بند ۴ زندان مرکزی زاهدان  نزدیگ به ۲،۵ سال در زندان بود.

چهارمین زندانی  یاسین عبدالهی تقریبا ۳۴ ساله از بند ۳  زندان مرکزی زاهدان به اتهام قتل، نزدیگ به ۵ سال است که در زندان بسر می برد. او همراه آنها بود ولی در آخرین لحظات به بند بازگردانده شد.

حکم ضدبشری اعدام توسط آخوند ابراهیم رئیسی جنایتکار علیه بشریت و از اعضای گروه مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷ مورد تایید قرار گرفت و دستور اجرای آن را داد.

آخوند علی خامنه ای ضدبشر برای ایجاد فضای رعب و وحشت و نجات رژیم ضدبشری اش از سرنگونی توسط مردم ایران  رو به اعدام زندانیان سیاسی آورده است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعدام زندانیان سیاسی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران می خواهد که با اقدامات عملی همانند ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندها به شورای امنیت سازمان ملل متحد از اعدام های بیشتر جلوگیری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا