آمریکا: هدف دونالد ترامپ از سفر به سعودی مقابله با تروریسم ایران است

رکس تیلرطون وزیر امور خارجه ایالات متحده دوشنبه 15 مه با تاکید بر اتفاق نظر کشورهای منطقه درباره نقش ایران در بی‌ثباتی و ناامنی خاورمیانه، هدف از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به پادشاهی سعودی را مقابله با تروریسم ایران اعلام کرد.

رکس تیلرسون در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت: «یکی از اهداف اصلی سفر دونالد ترامپ به پادشاهی عربی سعودی، ایجاد ائتلافی برای مقابله با سیاست‌های ایران است».

تیلرسون افزود: «گمان می‌کنم همه کشورهای منطقه درباره نقش و اقدامات ایران در بی‌ثبات‌سازی منطقه اتفاق نظر دارند».

او تاکید کرد: «مقابله با اقدامات ایران و نه مقابله با یک مذهب خاص، به یک ضرورت تبدیل شده است». دونالد ترامپ 20 ماه ممه جاری در اولین سفر خارجی خود، پس از انتخاب به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به پادشاهی عربی سعودی سفر می‌کند.

ترامپ از دیدار با سران کشورهای عربی اسلامی به اسرائیل و واتیکان نیز سفر خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد که ایران تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه را حمایت می‌کند و دست به اقداماتی می‌زند که منطقه را بی‌ثبات می‌کنند.

دولت دونالد ترامپ، برخلاف دولت سابق آمریکا، تهران را به حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه متهم کرده و اعلام کرده است که در مقابله اقدامات ایران برای نفوذ در منطقه ساکت نمی‌نشیند.

علاوه بر رئیس‌جمهوری و وزیر امورخارجه ایالات متحده، دیگر مقامان این کشور و از جمله مایک پنس، معاون ترامپ و جیمس متیس، وزیر دفاع آمریکا بر نقش و اقدامات تروریستی ایران در خاورمیانه تاکید کرده‌اند.

مسئولان کاخ سفید اعلام کرده‌اند که دولت ترامپ، سیاست‌های این کشور درباره ایران و از جمله توافق اتمی میان ایران و کشورهای پنچ به علاوه یک را بازنگری می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا