دولت احمدی‌نژاد ۲۲ میلیارد دلار از ایران خارج کرد

معاون اول رئیس جمهوری ایران از خروج غیرقانونی ۲۲ میلیارد دلار از ایران در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: «اگر این پول به خزانه برنگردد، روسیاهی آن برای کشور باقی خواهد ماند.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، در یک نشست اقتصادی، از «یک مورد جدید» از «دست اندازی به بیت المال و سوءاستفاده کلان در صادرات نفت» سخن گفت، و اظهار داشت: «پیش از آغاز کار دولت یازدهم، برای کنترل قیمت ارز، 22 میلیارد دلار نفتی ایران در قالب حواله یا پول نقد به صرافی‌های دوبی و استانبول فروخته شد.

این مقام دولت ایران از مسؤولان قضایی این کشور خواست تا هر چه زودتر انتقال این 22 میلیارد دلار به خارج از کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته جهانگیری، با وجود اعلام سیاست واگذاری فروش نفت به بخش خصوصی در دولت گذشته، هیچگاه فروش نفت به بخش خصوصی واقعی سپرده نشده است.

پرونده بابک زنجانی نمونه یکی از این خصوصی‌سازی‌هاست که به گفته معاون اول رئیس جمهوری ایران، نزدیک به یک سال پس از دستگیری او، هنوز 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری که در اختیار او قرار گرفته به خزانه دولت پس داده نشده است.

همچنین امروز خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی که زیر نظر دولت حسن روحانی اداره می شود، از تأیید بخش عمده‌ای از حکم محمدرضا رحیمی، معاون احمدی نژاد در دیوان عالی قضائی خبر داد.

رحیمی به فساد اقتصادی از جمله اختلاس از شرکت بیمه ایران متهم است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا